שיעור האבטלה: החלה חזרה מתונה של עובדים למשק

לאחר חודשיים בהם רף המובטלים במדינה חצה את המיליון והאחוז הגיע אל מעל 27%, מתחילה גם רשימה של חוזרים למשק. חשוב לציין כי מדובר בכמות נמוכה יחסית, והדרך עוד ארוכה

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/05/20 19:10 ט באייר התשפ

שיעור האבטלה: החלה חזרה מתונה של עובדים למשק
צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

לאחר חודשיים קשים בהם הגיעה ישראל לכמות המובטלים הגדולה ביותר אי פעם במדינה, החלו להיכנס ההקלות שאמורות לסייע להשבת האזרחים למשק. על פי הנתון האחרון לפי תחילת החודש ואישור ההקלות, בסך הכל  כמות המובטלים בישראל, הכוללת עוד לפני משבר הקורונה עומד על 1,125,814 דורשי עבודה. מדובר ביותר מ-27% מכלל המשק.

חלוקת דורשי האבטלה הייתה ש-88% מהם הוצאו לחופשה ללא תשלום, ו-7.2% פוטרו. אלא שירות התעסוקה עדכן היום (א') כי עד היום 20,615 דיווחו על חזרתם לעבודה, 3,024 מתוך המובטלים שהודיעו על חזרה למעגל העבודה הם מסוף השבוע האחרון. אלא שהשמחה עוד זהירה כי במקביל דווח ש-9,513 דורשי עבודה חדשים נרשמו כמובטלים במהלך סוף השבוע. כך שהדרך לתקן את המצב הכלכלי והתעסוקה בישראל עוד ארוכה.

על פי הדיווחים משרד הבריאות עתיד לאשר הקלות נוספות, ביניהם מקומות עבודה שהיו סגורים כמו מסעדות ואולי אף  הקניונים והשווקים. שרד האוצר רוצה בפתיחת השווקים כבר מעכשיו, אך עדיין במשרד הבריאות חוששים מגרימת גל שני של הידבקות. כמו כן בתי הספר ברחבי הארץ החלו באופן מצומצם את השיבה של התלמידים ובשבוע הבא ייתכן וגם הגנים, כך שצפויה הקלה נוספת להורים לילדים קטנים שיוכלו לשוב לעבודה. 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן