האבטלה בישראל ממשיכה לטפס- 17.6%

שירות התעסוקה מדווח כי מספר המובטלים בישראל מאז תחילת חודש מרץ חצה את רף חצי מיליון בני אדם, ועומד כעת על 17.6%, זינוק של יותר מפי ארבעה מהשיעור הרגיל, העומד על כארבעה אחוזים

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/03/20 11:02 כז באדר התשפ

האבטלה בישראל ממשיכה לטפס- 17.6%
צילום: pixabay

משבר הקורונה מטיל את כל משקלו על המשק הישראלי, ושיעור האבטלה מזנק. מאז תחילת חודש מרץ נוספו למעגל האבטלה בישראל כחצי מיליון איש, ועל פי שירות התעסוקה, הבוקר (ב') עומד שיעור האבטלה בישראל על 17.6% - זינוק של פי ארבעה בתוך פחות מחודש.

572,660 נרשמים חדשים החל מתחילת מרץ, במהלך 24 השעות האחרונות נוספו כ-62,000 מובטלים. על פי שירות התעסוקה, 90% מהמובטלים החדשים הוצאו לחל"ת על ידי המעסיקים. על אף הזינוק, ביממה האחרונה ירד לראשונה בשבוע האחרון מספר הנרשמים באתר שירות התעסוקה מאלף איש. בשירות מסבירים את הירידה בכך שהגל הראשון של המובטלים, שכלל עובדי תיירות, מלונאות, תעופה והסעדה - הסתיים ברובו.

עם זאת, בשירות התעסוקה מזהירים כי "ייתכנו עוד גלים גדולים של נרשמים חדשים", בשל החשש כי יוטל סגר כללי, ובמקרה כזה צפויים רבים נוספים להצטרף למעגל האבטלה. ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה אתמול להגיש תכנית חדשה לניהול המשק: "ישנן הקלות רחבות ומשמעותיות, בהן סיוע לעצמאים, שכירים, עסקים ומשקי בית" הפרטים על אותן הקלות יפורסמו בהמשך.