זינוק בשיעור האבטלה בישראל - 16.5%

שירות התעסוקה מדווח כי מספר המובטלים בישראל מאז תחילת חודש מרץ חצה את רף חצי מיליון בני אדם, ועומד כעת על 16.5%, זינוק של יותר מפי ארבעה מהשיעור הרגיל, העומד על כארבעה אחוזים

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 22/03/20 10:28 כו באדר התשפ

זינוק בשיעור האבטלה בישראל - 16.5%
חותמים אבטלה. ארכיון, צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

משבר הקורונה מטיל את כל משקלו על המשק הישראלי, ושיעור האבטלה מזנק. מאז תחילת חודש מרץ נוספו למעגל האבטלה בישראל כחצי מיליון איש, ועל פי שירות התעסוקה, הבוקר (א') עומד שיעור האבטלה בישראל על 16.5% - זינוק של פי ארבעה בתוך פחות מחודש.

על פי שירות התעסוקה, 90% מהמובטלים החדשים הוצאו לחל"ת על ידי המעסיקים. על אף הזינוק, ביממה האחרונה ירד לראשונה בשבוע האחרון מספר הנרשמים באתר שירות התעסוקה מאלף איש. בשירות מסבירים את הירידה בכך שהגל הראשון של המובטלים, שכלל עובדי תיירות, מלונאות, תעופה והסעדה - הסתיים ברובו.

עם זאת, בשירות התעסוקה מזהירים כי "ייתכנו עוד גלים גדולים של נרשמים חדשים", בשל החשש כי יוטל סגר כללי, ובמקרה כזה צפויים רבים נוספים להצטרף למעגל האבטלה.

מנכ"ל שירות התעסוקה, רמי גראור, אמר בשיחה עם ynet כי "אם זה יימשך בקצב הזה, כנראה שנגיע למיליון מובטלים, רבע מהעובדים במשק". לדבריו, "כנראה ש-20% מהאנשים שיצאו לחל"ת יהפכו למובטלים בסיומו של המשבר".

גראור ניסה להרגיע את החששות, בעיקר בנוגע להעברת התשלומים לפני פסח, והדגיש כי בשירות עושים הכל כדי שהתשלומים יגיעו לפני החג: "אנחנו נעביר את מלוא הנתונים, ואני מקווה שהביטוח הלאומי נערך ויעביר בזמן. כל המאמצים שאנחנו עושים כרגע, אנחנו מסתכלים על החג הקרב, אנחנו עושים הכול כדי למצות את זכויותיהם של כל האזרחים שמגיע להם. מגיע להם לפסח שיקבלו את מלוא הזכויות שלהם". עוד אמר מנכ"ל שירות התעסוקה: "האתר שלנו פתוח וקולט, ואין צורך להיכנס ללחץ מיותר".