כמה מרוויחים בכנסת? לא מעט

עובדים במשכן שמרוויחים יותר מיו"ר הכנסת, שכר ממוצע כפול מהשכר הממוצע במשק, וקצינים במשמר הכנסת שמרוויחים יותר מניצבים במשטרה - נתוני השכר בכנסת נחשפים

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/07/19 13:24 כז בתמוז התשעט

כמה מרוויחים בכנסת? לא מעט
משכן הכנסת, צילום: Hadas Parush/Flash90

כמה מרוויחה ראש אגף טקסים במשכן הכנסת? כנראה לא הייתם מאמינים שמדובר ב-59,909 שקלים בחודש. כן כן, כמעט 800 אלף שקל בשנה. הנתון הזה, יחד עם שאר נתוני השכר של עובדי משכן הכנסת, נחשף היום (ג') לבקשת אתר 'וואלה' והתנועה לחופש המידע.

הממונה על השכר באוצר מפרסם, על פי חוק, את דו"ח השכר במגזר הציבורי. אך משכן הכנסת, כמו גם עובדי משרד מבקר המדינה והשופטים, לא נכללים בו, כי שכרם נקבע על ידי מנכ"ל משכן הכנסת (או מנכ"ל משרד מבקר המדינה ו-ועדת הכספים לשופטים, בהתאמה).

על פי הנתונים שהתפרסמו ב'וואלה', בכנסת יש 773 עובדים, מתוכם 450 גברים ו-323 נשים. השכר הממוצע במשק עומד על למעלה מ-21 אלף ש"ח בחודש, למעלה מכפול מהשכר הממוצע במשק, וגבוה בהרבה גם מממוצע השכר במגזר הציבורי - העומד על כ-16 אלף ש"ח בחודש.

כבר התייחס לנושא ביטול הבחירות. ינון

היועץ המשפטי לכנסת, אייל ינוןצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בעלי השכר הגבוה במשכן הם קצינים בכירים במשמר הכנסת, יועצים משפטיים, מנכ"ל ומזכירת הכנסת, מנהלי מחלקות במשכן וראש אגף טקסים ואירועים.

שיאן השכר בכנסת הוא קצין הכנסת, יוסי גריף, המרוויח 73,551 ש"ח בחודש - 882,622 בשנה. המשנה ליועמ"ש הכנסת לשעבר, אתי בנדלר, הרוויחה 73,303 ש"ח בחודש. היועץ המשפטי של הכנסת, אייל ינון, מרוויח 71,336 ש"ח בחודש, ומי שהיתה ראש אגף טקסים ואירועים, מירי יכין, הרוויחה 59,909.

עו"ד רחלי אדרי, מנכ"לית התנועה לחופש המידע, אמרה לאחר פרסום הנתונים: "בדומה לדוח הממונה על השכר המתפרסם על ידי משרד האוצר אחת לשנה, טוב תעשה הכנסת אם תדאג לפרסם מידע זה ביוזמתה באתר הכנסת, שכן מידע זה צריך להיות גלוי ונגיש לעיון הציבור"