בקרוב - שביתה במשק?

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה, בעקבות החלטת האוצר להוריד את קצבאות הגמלאים המבוטחים בקרנות פנסיה ותיקות. יו"ר ההסתדרות:"רצינו להימנע מההכרזה על הסכסוך, אבל כנראה שבמדינת ישראל הדברים לא הולכים חלק"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 16/06/19 13:37 יג בסיון התשעט

בקרוב - שביתה במשק?
שביתה בעיריות. ארכיון, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

האם מדינת ישראל בדרך לשביתה כללית? ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה במשק, שיכלול את בתי החולים הממשלתיים, משרדי ממשלה, המרכז לשלטון מקומי ועוד, בקרוב תתפרסם הרשימה המלאה. גם הסתדרות המורים הצטרפה לסכסוך העבודה, שמשמעו שלאחר 15 ימים מהכרזתו ניתן לקיים שביתה כללית.

סכסוך העבודה מגיע בעקבות החלטת האוצר לקצץ בקצבאות הגמלאים, המבוטחים בקרנות הפנסיה הוותיקות. מדובר במשבר שנוצר בעקבות דחייה נוספת בהעלאת גיל הפרישה לנשים, שאמור לעלות מ-62 ל-64. העלאת גיל הפרישה משמעה תוספת משמעותית בכוח העבודה במשק, ובדחייה בשנתיים של תשלומי פנסיות מהקרנות השונות. מכאן שדחיית העלאת גיל הפרישה משמעה הפוך - פגיעה בכוח העבודה במשק, ועומס נוסף על קרנות הפנסיה, שייאלצו לשלם למבוטחות רבות שהגיעו לגיל פרישה.

משמעות הדבר היא, שקרנות הפנסיה יכולות לשלם פחות כספים למבוטחיהן, כאשר מדובר על כחצי מיליון פנסיונרים שאמורים יהיו, אם אכן יקרה הקיצוץ, להסתפק בקצבת פנסיה של בין מאה למאתיים שקלים בחודש, דבר שהוא כמובן בלתי אפשרי ברמת החיים בישראל.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דודצילום: פלאש 90

רק בשבוע שעבר פורסם כי הושגה הסכמה בין שרי האוצר, הרווחה וראש הממשלה, וכי הקיצוץ יבוטל וקרנות הפנסיה יספגו גירעון של כמאתיים מיליון שקלים, אך יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, אומר כי באוצר החליטו לקיים התייעצויות נוספות בנושא, מה שהביא להכרזה על סכסוך העבודה.

"רצינו להימנע מההכרזה על הסכסוך, אבל כנראה שבמדינת ישראל הדברים לא הולכים חלק כפי שהם משתקפים בתקשורת", אמר בר-דוד בישיבת הוועדה לתיאום ולביצוע של ההסתדרות, שאישרה את ההכרזה על הסכסוך. "בשבוע שעבר היה נראה שפתרנו את המשבר, חברי ועדת הכספים וגם השרים, בהתייעצויות עם ראש הממשלה - נתנו הוראה לדחות את התקנה. אולם, אחרי הפרסומים הודיע לי הממונה על שוק ההון והביטוח שהוא נכנס לשורה של התייעצויות משפטיות עם מנהל הקרנות, ורק לאחר מכן יחליט על צעדיו". הוסיף.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן