גוגל חסמה את וואווי מעדכוני תוכנה

ארה"ב נגד סין. גוגל נגד וואווי. החברה האמריקאית הודיעה שלא תספק עוד לחברה הסינית עדכוני תוכנה לגרסת האנדרואיד שרצה על מכשיריה

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/05/19 18:38 טו באייר התשעט

גוגל חסמה את וואווי מעדכוני תוכנה
מלחמת גוגל וואווי, צילום: shutterstock

גוגל הודיעה אתמול כי לא תספק עוד לחברה הסינית וואווי עדכוני תוכנה לגרסת האנדרואיד שרצה על מכשיריה. ההחלטה של גוגל נגזרה מהחרם שהטילה ממשלת ארצות הברית על החברה, במסגרתו אין לספק לה טכנולוגיה אמריקאית. 

אולם, לא הרבה הולך להשתנות מבחינת בעלי מכשירים סלולריים של וואווי. המשתמשים עדיין יקבלו גישה לכל אפליקציות גוגל, לחנות האפליקציות, לווייז שבבעלותה וכדומה. למעשה, גוגל לא יכולה למחוק מרחוק את אנדרואיד מכל מכשירי וואווי או לחסום השימוש בתשתית שלה שמחברת בין המכשיר, מערכת ההפעלה ושירותי צד שלישי לאקוסיסטם של ענקית האינטרנט; מהלך כזה יחשוף אותה לתביעות צרכנים, ויסבך אותה עם שותפותיה יצרניות הטלפונים. 

המהלך אומר שוואווי תצטרך להתחייב על אספקה שוטפת של עדכוני תוכנה עבור שירותים מסוימים של גוגל - ובעיקר אלה שמבוססים על פיתוחים של גוגל ושאינם בקוד פתוח. אולם, לא לכל רכיב היא תוכל לספק עדכונים - למשל, לאלו שמוגנים בפטנטים של גוגל - ג'ימייל, ווייז, גוגל Maps ועוד. ואולם, עדיין מופצים ברשת עדכונים ליישומים האלה, שמועלים לחנויות ואתרים רבים לצד חנות גוגל. כל שוואווי צריכה לעשות זה לקשר ביניהם ובין המכשיר ולשמור את היישומים מעודכנים.

ליבת אנדרואיד עצמה תמשיך לקבל עדכונים, כך שוואווי לא תצטרך לנטוש את מערכת ההפעלה. גם בעיות אבטחה ובאגים רבים עדיין יתוקנו כסדרם: תיקונים ימשיכו להיות זמינים. וואווי פשוט תיאלץ להתאים ולהעביר אותם בעצמה ללקוחות. ההתאמות והפיתוחים הללו עלולים להקשות עליה, ולעכב הגעת גרסאות חדשות למכשירים - דבר שעלול להשפיע על רמת האבטחה של הטלפונים, במיוחד בקרב משתמשים עסקיים.  

בחברה הסינית אומרים: "חברת וואווי תרמה רבות לפיתוח ולצמיחה של מערכת ההפעלה אנדרואיד ברחבי העולם. כאחת משותפות המפתח של אנדרואיד בעולם, עבדנו מקרוב עם פלטפורמת הקוד הפתוח כדי לפתח אקוסיסטם  שהפיקה תועלת הן למשתמשים והן לתעשייה. וואווי תמשיך לספק עדכוני אבטחה ושירות לאחר קניה לכל משתמשי וואווי והונור (Honor) המחזיקים במכשירי סמארטפון ו/או טאבלט שנמכרו בעבר או שעדיין נמכרים במלאי הגלובלי. אנו נמשיך לבנות אקוסיסטם בטוחה ובת-קיימא, על מנת לספק את החוויה הטובה ביותר עבור כל המשתמשים שלנו ברחבי העולם".