התערבו בעריכת הצוואה והפסידו את הירושה

בית המשפט לענייני משפחה בתל-אביב פסל צוואה של אישה ערירית בשל התערבות פסולה של אחת האחיות בעריכת הצוואה: "הוכחה מעורבות קשה העולה כדי פסילת הצוואה" | הירושה תחולק על פי דין באופן שווה לכל האחים

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/07/21 14:40 יג באב התשפא

התערבו בעריכת הצוואה והפסידו את הירושה
צילום: shutterstock

ס' הייתה אישה ערירית לה היו 7 אחים ואחיות, היא נפטרה בגיל 80 לאחר מספר שנים שמצבה הבריאותי היה ירוד. במהלך שנים אלו אחת האחיות בסיוע בנה תמרנו אותה לערוך צוואה המורישה להם את כל רכושה. השניים היו מעורבים בכל השלבים כולל ההתקשרות עם הנוטריון, ולאחר שס' נפטרה הגישו בקשה לקיום הצוואה.

האחים הנותרים וילדיהם הגישו התנגדות לקיום הצוואה בטענה שהמנוחה לא הייתה כשירה לחתום על הצוואה בשל מצבה הרפואי והקוגנטיבי וכשמעורבותם של האחות ובנם בעריכת הצוואה התרחשה תוך השפעה בלתי הוגנת.

על סמך הראיות והעדויות שהובאו, בית המשפט קבע שאכן האחות ובנה היו מעורבים בעריכת הצוואה, דבר אשר לבדו מביא לפסילת הצוואה. עוד נמצא כי המנוחה לא הייתה כשירה רפואית לערוך את הצוואה. פסק הדין קבע שהירושה תחולק על פי דין לשארים של המנוחה, לאחים וילדיהם ופסק נגד האחות ובנה הוצאות משפטיות על סכום של 20 אלף שקל. 

עו"ד בעז קראוס, בא כוחם של המתנגדים לצוואה אמר: "הוכחנו לבית המשפט שהאחות ובנה היו מעורבים עד הצוואר בעריכת הצוואה, תוך תמרון שפל של אישה מבוגרת וחולה ובמטרה לזכות בירושה שלא כדין. אנו מקווים שפסק דין זה ישמש כתמרור אזהרה ויבהיר לציבור שצוואה בה היורשים מעורבים דינה להיפסל".

עו"ד קראוס

עו"ד קראוסצילום: ללא