השלישית בעולם: חברת מיקרוסופט בעלת שווי שוק של 2 טריליון דולר

משבר הקורונה הוביל את ענקית הטכנולוגיה האמריקאית לחצות את רף 2 הטריליון ולהצטרף למועדון היוקרתי. לפני כשנתיים הגיעה החברה לשווי שוק של טריליון דולר | גוגל ואמזון עשויות להגיע ליעד הנחשק בקרוב מאוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/06/21 15:07 יג בתמוז התשפא

השלישית בעולם: חברת מיקרוסופט בעלת שווי שוק של 2 טריליון דולר
מיקרוסופט, צילום: shutterstock

משבר הקורונה עשה גם טוב. ענקית הטכנולוגיה האמריקאית מיקרוסופט, חצתה אתמול (ג') את שווי השוק של 2 טריליון דולר – ובכך הפכה לחברה השלישית בעולם שמצטרפת למועדון הנחשק אחרי אפל וחברת הנפט הגדולה בעולם Saudi Aramco. מניית מיקרוסופט נסחרה אתמול בשיא של 265.51 דולר, ובתום יום המסחר היא ירדה רק אל מתחת ל-2 טריליון. רק לפני כשנתיים הגיעה החברה לשווי שוק של טריליון דולר.

מאז מרץ 2020 זינקה המנייה בלא פחות מ-64%, והעלייה ממשיכה גם בשנה הנוכחית: ברבעון הראשון נסקו רווחיה ב-44% ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה. הסיבה לקפיצה של מיקרוסופט שתשיק מחר את מערכת ההפעלה ווינדוס 11 היא מגפת הקורונה. הנגיף והסגרים העלו את הביקוש למחשבים אישיים, לקונסולות גיימינג, כמו גם לפתרונות ענן, שהפכו למנוע הרווח העיקרי של מיקרוסופט.

בעשור הראשון של המילניום נראה היה שמיקרוסופט נשארת הרחק מאחור עם הפסדים כמעט בכל תחום: הסמארטפונים כשלו, מנוע החיפוש לא התרומם, הדפדפן הפך לחוליה החלשה ביחס לזה של גוגל כרום ומוזילה פיירפוקס. בחודש שעבר הודיעה החברה כי הדפדפן הוותיק, אקספלורר, יוצא משימוש.

בשנים האחרונות היא השקיעה מאמצים רבים בענן ובגיימינג, מאמצים שהתגלו כנכונים. על פי סוכנות הידיעות בלומברג, עסקי הענן סיפקו 33.8 אחוזים מההכנסות של מיקרוסופט בשנה שעברה, בשל העובדה שחברות ותאגידים היו חייבים לשדרג את השרתים כדי לאפשר עבודה מרחוק. הקונסולות החדשות שהושקו  והמינויים סביבם, סייעו גם הם לצמיחה.  

ענקיות טכנולוגיה נוספות שנהנות ממשבר הקורונה הן אפל, אמזון וגוגל. אפל הגיעה לשווי שוק של 2 טריליון דולר באוגוסט האחרון והגיעה אתמול לשווי של כ-2.24 טריליון דולר. אמזון וגוגל מתקרבות גם הן ליעד הנחשק, עם 1.7 טריליון דולר ו-1.67 טריליון דולר בהתאמה.