יחזרו לעבוד? משרד האוצר עוצר את דמי האבטלה לצעירים

אחרי למעלה משנה שצעירים קיבלו דמי אבטלה בעקבות משבר הקורונה, במשרד האוצר משנים את המשוואה, בניסיון לגרום לצעירים עד גיל 28 לחזור לשוק העבודה. בואו לבדוק האם ההחלטה תשפיע גם עליכם

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/06/21 17:40 כא בסיון התשפא

יחזרו לעבוד? משרד האוצר עוצר את דמי האבטלה לצעירים
שר האוצר ישראל כ"ץ, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

דמי האבטלה שנכנסו לחיינו לפני קצת יותר משנה - משתנים. משרד האוצר פרסם היום (ב') שורה של החלטות בנוגע לתשלומים, ובראשם הפסקת התשלום לצעירים. באוצר מקווים כי הצעד יביא לסוף הפלונטר התעסוקתי שגורם לצעירים רבים שלא לצאת לעבוד, ומשפיע לרעה על חזרתם לשגרה של לא מעט עסקים.

בזמן שהקורונה מאחורינו יש לא מעט ישראלים שממשיכים לקבל דמי חל"ת מהמדינה. במשרד האוצר נערכים ליציאה מדורגת מתכנית התשלומים שהחלה עם פרוץ המגיפה. השינוי המרכזי יחול על צעירים עד גיל 28 שבסוף החודש הנוכחי, יפסיקו לקבל את דמי החל"ת. באוצר החליטו להחריג צעירים להם יש ילדים שנתמכים על ידם.

בתוכנית שפרסם האוצר ותוקפה עד סוף שנת 2021 נכתב בנוגע למובטלים מעל גיל 28 ולמובטלים עם ילדים כי: "לכל מובטל יתווספו מחצית מימי הזכאות המקוריים שנוצלו על ידו בתקופת הקורונה, מרץ 2020 עד יוני 2021, למעט מובטלים מתחת לגיל 28 ללא ילדים, וזאת עד לסוף שנת 2021".

בהמשך התכנית צויין כי, "יוארך באופן מדורג מענק הסתגלות מיוחד לבני 67 ומעלה גם לחודשים יולי-אוגוסט, זאת בכדי להמשיך ולתת מענה מיוחד לאוכלוסיית בני 67 ומעלה, בכדי לסייע להם ביציאה מהמשבר ויימשך תשלום כפל הקצבאות עד סוף 2021: על מנת לתת מענה לאוכלוסייה החלשה אשר זכאית לקצבת דמי אבטלה ולקצבאות נוספות, ימשיך לחול הקפאת קיזוז הקצבאות עד לסוף שנת 2021".

באוצר החליטו גם לתת תמריצים למעסיקים אשר יקלטו עובדים חדשים. ההחלטה לעצור את דמי החל"ת לצעירים מגיעה על רקע נתוני הלמ"ס לפיהם אחוז הצעירים (עד גיל 35) המובטלים הוא הגבוה ביותר ועמד בחודש שעבר על כ-47.4%. בנוסף קצב החזרה של צעירים לשוק העבודה היה נמוך. נתוני התעסוקה המדאיגים אצל צעירים נבעו מכך שצעירים רבים שקיבלו דמי חל"ת בחרו שלא לחזור לשוק העבודה, דבר שפגע במעסיקים רבים שניסו לחזור לשגרה אך לא מצאו עובדים.

שר האוצר, ישראל כ"ץ כתב בעקבות ההחלטה כי: "המשק הישראלי ממשיך במגמת התאוששות מרשימה בעוד מדינות מתקדמות עוד נאבקות לצאת מהמשבר. אני גאה בהובלת המשק בתקופה קשה זו, ומברך על כך שזכיתי להוביל כעת את היציאה המדורגת מהמשבר. התוכנית תסייע לנו לתמוך בשוק התעסוקה המתאושש ולעודד חזרת עובדים נוספים למעגל העבודה, ובמקביל לתת ודאות בתקופת הביניים למי שעדיין סופגים את נזקי המשבר. נמשיך לפעול עד חזרת המשק הישראלי למסלול של צמיחה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן