דוד ברודט, יו"ר "אל על" - הודיע על התפטרותו

ברודט שכיהן ב-8 החודשים האחרונים כיו"ר דירקטוריון החברה, הודיע על פרישתו והסביר כי עיכב את הצעד בשל המבצע בעזה. "הצטרפתי לאל על בגלל מצבה החמור מתוך הכרה בחשיבותה כחברת התעופה הלאומית של ישראל", אמר ברודט במכתב שצירף

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/05/21 10:57 יב בסיון התשפא

דוד ברודט, יו"ר "אל על" - הודיע על התפטרותו
דוד ברודט., צילום: Moshe Shai/FLASH90

8 חודשים אחרי שננכנס לתפקידו, דוד ברודט, יו"ר חברת אל על, הודיע הבוקר (א') לדירקטוריון החברה על החלטתו להתפטר באופן מיידי. ברודט נכנס לתפקידו לאחר שיו"ר דירקטוריון אל על הקודם, אלי דפס הודיע על פרישה בשל סיבות רפואיות, ולאחר שחברת כנפי נשרים קיבלה את היתר השליטה בחברת אל על, וייעדה אותו ליו"ר הדירקטוריון. ברודט כיהן בעבר כיו"ר בנק לאומי, יו"ר בנק מזרחי, יו"ר yes ומנכ"ל משרד האוצר.

"כנפי נשרים", שבבעלות אלי רוזנברג, רכשה 42.9% ממניותיה של אל על בהשקעה של 360 מיליון שקל בהנפקה בספטמבר האחרון. התפטרותו של ברודט הוכרזה ארבעה ימים לאחר שקני רוזנברג מונה כדירקטור באל על בעקבות האישור שקיבל להחזיק עם בנו אלי רוזנברג בשליטה בחברה. להודעה על התפטרותו צירף ברודט מכתב לדירקטוריון החברה, בו הסביר כי חשב להתפטר כבר עם קבלת הסיוע מהמדינה, אולם עיכב את התפטרותו עד לסיום המבצע בעזה.

לדברי ברודט, הוא נכנס לתפקיד יושב ראש הדירקטוריון בתקופה קשה שפעילות החברה התמעטה בתקופת הסגר השני באוקטובר 2020, ומצבה הפיננסי היה רע. הוא ציין שבתקופת כהונתו חוותה אל על גם סגר שלישי והשבתת נתב"ג לטיסות, אירועים שהקשו על תפקודה של החברה. 

"הצטרפתי לאל על בגלל מצבה החמור מתוך הכרה בחשיבותה כחברת התעופה הלאומית של ישראל. אל על היא נכס אסטרטגי מהותי ביותר למדינת ישראל במיוחד לנוכח העובדה שהתעבורה האווירית היא כמעט הדרך היחידה לכניסה וליציאה של נוסעים מישראל ואליה, ואל על פועלת תמיד גם במצבים בהם חברות אחרות דוממות", כתב ברודט במכתבו.