הסכמות בנושא המענקים: מי יקבל יותר ומי פחות? כל הפרטים

קבינט העל הכלכלי סיכם כי חצי מיליארד שקלים יוקצו להגדלת המענק למקבלי קצבאות. חברי כנסת ועובדים במגזר הציבורי שמרוויחים מעל 30 אלף שקלים יקבלו מענק מופחת - עם מיסוי מקסימלי

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/07/20 11:45 כח בתמוז התשפ

הסכמות בנושא המענקים: מי יקבל יותר ומי פחות? כל הפרטים
כ"ץ ונתניהו, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

קבינט הקורונה העל כלכלי שכלל את ראש הממשלה נתניהו, ראש הממשלה החליפי בני גנץ, שר האוצר ישראל כ"ץ ושר הכלכלה עמיר פרץ, סיים את ישיבתו. ארבעת הבכירים כיצד תתבצע חלוקת המענקים בציבור. בישיבה הוחלט כי מתוך התקציב הכולל של ששה מיליארד שקלים חצי מיליארד יועברו למענק מוגדל שיגיע לשכבות המוחלשות הכוללות: מקבלי קצבת סיעוד,קצבת נכות,הבטחת הכנסה, עולים חדשים, מובטלים מעל 67 וקשישים מקבלי הבטחת הכנסה.

על פרסום של כאן חדשות החלטות נוספות שהתקבלו הם ח"כים ובכירים במגזר הציבורי שמרוויחים יותר מ-30 אלף שקלים בחודש יקבלו מענק מופחת ויוטל עליהם מיסוי מקסימלי על המענק. בנוסף עובדים במגזר הציבורי שמשתכרים 300 אלף בשנה ויותר ימוסו באופן שבו יוחזר המענק לקופת המדינה, או שלא יקבלו את המענק, דין דומה יהיה לבעלי הכנסות מהמגזר הפרטי שמשתכרים ב-640 אלף שקלים בשנה ומעלה. 


(נתניהו וכ"ץ מציגים את תכנית המענקים)

שר הכלכלה עמיר פרץ צייץ לאחר תום הישיבה: "קבינט העל הכלכלי בו חברים נתניהו, גנץ, כץ ואני קיבל את הדרישה של גוש "כחול לבן העבודה” כי המענק לשכבות המוחלשות יוגדל משמעותית. האוכלוסיות שיקבלו 750 ש”ח נוספים לסכום שהם כבר זכאים לו: מקבלי קצבת סיעוד,קצבת נכות,הבטחת הכנסה, עולים חדשים, מובטלים מעל 67 וקשישים מקבלי הבטחת הכנסה".

חברו למפלגה השר איציק שמולי הצטרף לברכות: "לאחר מאבק עיקש דרישתנו הצודקת לחלוקת מענק מוגדל לשכבות החלשות התקבלה - פתרון יעיל יותר מבחינה כלכלית וצודק חברתית. שמח שהמאבק עבורן הצליח והן לא יופקרו מאחור. מברך את בני גנץ  על ההישג החשוב. אמשיך להיאבק למען השכבות החלשות ולהיות הקול של כל מי שאין לו קול בפוליטיקה הישראלית".