הממשלה אישרה את מענקי הסיוע לעצמאים

הממשלה תאשר החלטה שהביאו נתניהו וכ"ץ על מענקי סיוע לעצמאים, לשכירים בעלי שליטה ולעסקים שהכנסתם נפגעה בשל משבר הקורונה, עד לסכום של 7,500 ש"ח

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 12/07/20 13:01 כ בתמוז התשפ

הממשלה אישרה את מענקי הסיוע לעצמאים
נתניהו וכץ, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ"ץ הביאו היום (א') לאישור הממשלה החלטה על מענקי סיוע לעצמאים, לשכירים בעלי שליטה ולעסקים שהכנסתם נפגעה כתוצאה מההשפעה הכלכלית של התפשטות נגיף הקורונה, עד לסכום של 7,500 ש"ח.

נתניהו בהצגת התכנית הכלכלית: "השלב האחרון של פתיחת המשק היה מוקדם מדי"

על פי הודעת משרד האוצר, כדי להבטיח כי יינתן סיוע מהיר לעצמאים ולבעלי השליטה קבעה הממשלה כי התהליך ייצא לדרך עם קבלת ההחלטה, ובימים הקרובים יכנס התשלום לחשבונות הבנק. לגבי מי שבקשתו לקבלת מענק הפעימה השנייה טרם אושרה (או טרם הוגשה) יינתן המענק יחד עם תשלום מענק הפעימה השנייה. 
עוד החליטה הממשלה להטיל על שר האוצר להפיץ את תזכיר החוק של התוכנית לסיוע כלכלי שתכלול בין היתר מענקים דו-חודשיים לעצמאים, לשכירים בעלי שליטה, וכן השתתפות בהוצאות קבועות לעסקים. עוד יפיץ שר האוצר, בהתאם להחלטת הממשלה, תזכיר לתיקון חוק יסוד: משק המדינה להגדלת ההוצאה הממשלתית לצורך מימון ההוצאות הכרוכות ביישומו של חוק תכנית הסיוע הכלכלי.

נתניהו: "אנחנו יכולים להתגבר על הקורונה"

ראש הממשלה נתניהו התייחס לתכנית הכלכלית בפתח ישיבת הממשלה: "ביום חמישי האחרון הודעתי ביחד עם שר האוצר על רשת ביטחון כלכלית בשנה הקרובה. אנחנו מביאים היום לממשלה את הצעד הראשון של התכנית הזאת. אנחנו נכריז על מקדמה מיידית לעצמאים ולבעלי שליטה.
התמיכה הזאת, המענק הזה, איננו תלוי בחקיקה והנחנו שהוא יופעל כבר היום, ילחצו על הכפתור כדי שהכסף יגיע לחשבונות בימים הקרובים. אני מבקש בגמר דברי מערן יעקב מרשות המיסים, לדווח לנו איך הדבר הזה יתבצע. אני גם מתכוון לעקוב במעקב שוטף אחר הביצוע". 

עוד אמר: "מחר נביא לממשלה את יתרת התכנית שתגיע גם לכנסת ותעבור בחקיקת בזק בשיתוף פעולה, אני בטוח, של כל חברי הקואליציה. התכנית הזאת תביא לשכירים, לעצמאים ולבעלי העסקים ודאות בשנה הקרובה, ל-12 החודשים לפנינו, בכסף ישיר בחשבון.
אני חייב להגיד לכם שביום שישי נפגשתי שוב עם בעלי העסקים ונציגי החברות, ושמעתי את הצרכים ואת הבעיות שעלו מהשטח, ובייחוד את החשש שלהם שיהיו כל מיני גורמים, כל מיני אנשים, שיפלו בין הכיסאות. לצורך זה, וגם לצורך שיח שוטף הנחיתי להקים באופן מיידי פורום משותף, שולחנות עגולים, יחד עם העצמאים, יחד עם בעלי העסקים כדי שנוכל לפתור את הבעיות".

ראש הממשלה קרא לשרים לסייע בקידום התכנית: "אני מתכוון יחד אתכם לקבל את שיא שיתוף הפעולה, זה מה שאנחנו צריכים כרגע, שנעבוד כולנו כדי לתמוך בתכנית החשובה הזו ושכל אחד במשרדו יקל בביורוקרטיה ויסייע לעסקים העצמאיים. אנחנו יכולים להתגבר על הקורונה, או לפחות להביא את ישראל לשגרה כלכלית ובריאותית שמאפשרת לנו לחיות בצורה סבירה בשנה הקרובה. זאת המטרה, זהו הצעד הראשון".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן