פייבוקס שמה קץ לשמועות: אנחנו עובדים כרגיל

אפליקציית התשלומים מבהירה ללקוחותיה, כי השמועות בדבר סגירתה אינן נכונות: "האפליקציה פועלת כרגיל, כתמיד". הסיבה לבלבול היא בשל הודעה של חברת סטארטאפ אוסטרלית בעלת אותו שם שנסגרה

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/07/20 12:41 כ בתמוז התשפ

פייבוקס שמה קץ לשמועות: אנחנו עובדים כרגיל
אפליקציית העברת הכספים 'פייבוקס', צילום: PayBox

הבוקר (א') נופצו שמועות כי אפליקציית התשלומים של בנק דיסקונט, פייבוקס, נסגרה והודיעו ללקחות כי יש למשוך את היתרה הכספית לחשבון הבנק. בבנק דיסקונט מיהרו להוציא הודעת הבהרה כי לא כך הדבר: "ברצוננו להבהיר כי אפליקציית פייבוקס נמצאת בבעלות בנק דיסקונט והיא פועלת כרגיל, כתמיד. השמועות שהופצו ביממה האחרונה לפיהן פייבוקס נסגרת - אינן נכונות כלל".

הבלבול נוצר כאשר חברת סטארטאפ אוסטרלית בעלת אותו השם הודיעה כי נסגרת ושעל משקיעה למשוך את כספם. ההודעה הנ"ל הביאה לבלבול והחלו לרוץ הודעות ברחבי הרשתות החברתיות, כי אפליקציית התשלומים של דיסקונט נסגרת. בבנק דיסקונט הבינו את מקור הבלבול ומיהרו לפרסם בהודעתם כי "אין קשר בין סגירת הסטארטאפ לבין האפליקציה שבשימושכם כיום".

טרם ידוע כיצד יצאה השמועה, והאם עומדת מאחוריה טעות תמימה או שכוונת זדון לפגוע בחברה. ההודעה על סגירת פייבוקס הופצה ברחבי הרשתות בליווי המסמכים המאשרים את המצב. אלא כאמור מדובר בחברה אוסטרלית לה אין קשר לאפליקציה של הבנק.