לקנות משכנתא ולהרוויח

משכנתא זה כמו לקנות רכב, רק הרבה יותר מסובך ויקר. יועץ מקצועי שעובד בשבילכם יחסוך לכם הרבה כסף

חדשות כיפה בשיתוף ברק יעוץ והשקעות 05/07/20 14:21 יג בתמוז התשפ

לקנות משכנתא ולהרוויח
עוברים דירה, צילום: shutterstock

יש טעויות שמשלמים עליהן כל החיים. למשל משכנתא.

"אנשים חושבים לפעמים שמשכנתא היא חבילה אחידה, אבל זה ממש לא נכון", אומר ברק הס, מנכ"ל 'ברק ייעוץ והשקעות', "משכנתא מורכבת מהרבה מאד משתנים. מי שמבין ויודע איך להתנהל מול הבנק, יקבל הלוואה יפה בתנאים טובים. מי שלא, יפסיד הרבה מאד כסף. כמה כסף? עשרות אלפים, לפעמים אפילו מאות אלפי שקלים".

משכנתא היא סוג של מרוץ שכדי לעבור אותו בשלום צריך לדלג מעל משוכות בירוקרטיות, לגייס הון עצמי (לפחות 25% מערך הנכס שאתם רוצים לקנות או לבנות), לנהל מו"מ מול הבנק ולקבל החלטות תחת לחץ: איזו ריבית לקחת, קבועה או משתנה? הריבית תהיה צמודה למדד, למט"ח או לא צמודה בכלל (שזה נשמע סבבה, אבל יש לזה מחיר)? באיזה תמהיל? לכמה זמן? כמה תחזירו בכל חודש? מה צריך לקחת בחשבון? איך בכלל עושים את החשבון?!

"הטעות הנפוצה מתחילה בכך שאנשים אומרים שהם לוקחים משכנתא", מסביר הס, "אבל משכנתא לא לוקחים, משכנתא קונים. קודם כל צריך להבין שמשכנתא היא מוצר שאנחנו קונים מהבנק, וכמו כל מוצר – אנחנו רוצים לקנות באיכות גבוהה ובמחיר נמוך, והמוכר רוצה להרוויח כמה שיותר כסף. זה כמו לקנות רכב, רק הרבה יותר מסובך ויקר. עוד לא פגשתי מישהו שקנה רכב בלי לקחת אותו קודם לבדיקה אצל מומחה. בהלוואת משכנתא, שאתה משלם עליה במשך כל כך הרבה שנים, על אחת כמה וכמה שחייבים להתייעץ עם מומחים".

ברק הס

ברק הסצילום: דוד שטין בעין טובה

הלקוחות שיועצי 'ברק ייעוץ והשקעות' מטפלים בהם מגוונים – זוגות צעירים חסרי הון עצמי שרוכשים את דירתם הראשונה, משפחות המתגוררות שנים רבות בשכירות וחולמות על בית משלהן, ועד משפחות מבוססות שבונות בית חדש וזקוקות להלוואת גישור. "היתה לנו משפחה כזאת שתכננה לבנות בית כהשקעה ובאה להתייעץ", מספר הס, "כשעברנו על הנתונים גילינו שהם בכלל לא מודעים לכך שהם הולכים לשלם מס שבח מאד גבוה, קרוב למיליון שקל. אז קודם כל יידענו והזהרנו אותם. בשלב השני ירדנו לעומק התיק ומצאנו אפשרויות למיסוי הרבה יותר נמוך, בצורה חוקית וגלויה לגמרי. בזכות הפנייה אלינו הם חסכו מאות אלפי שקלים שהם לא העלו על דעתם שיידרשו מהם".  

משפחה אחרת חלמה לקנות מגרש ביישוב מסוים ולבנות עליו את בית חלומותיה, אבל גם אחרי שנים ארוכות של מגורים בשכירות לא הצליחה לגייס הון עצמי כפי שהבנק דורש. היועצים של 'ברק ייעוץ והשקעות' בנו עבורם תוכנית כלכלית מפורטת ששכנעה את הבנק להעניק להם את ההלוואה בתנאים טובים, והיום אותה משפחה מתגוררת בבית מרווח שכולל גם יחידת דיור להשכרה שעוזרת להם לממן את המשכנתא, על פי המתווה שהציעו יועצי המשכנתא של ברק.

"לפעמים אפילו מילה תמימה יכולה להרוס את המשכנתא", מגלה הס, "היו אצלנו בני זוג שלא הצליחו להשיג משכנתא מאושרת. היו בבנק, ניסו בכמה דרכים וזה לא עבד. ישבנו לנתח את הדברים וגילינו שהם פשוט לא הציגו לפקיד את הדברים בצורה נכונה ולכן הבנק לא אישר להם משכנתא. למה? כי הבנק מסווג את הלקוחות ל'טובים' – כאלה שבוודאות גבוהה יוכלו להחזיר את ההלוואה, ו'פחות טובים' – כאלה שיתקשו בכך. כמה משפטים תמימים של בני הזוג הורידו להם את הסיווג והרסו את המשכנתא. אחרי שהם באו אלינו בנינו תוכנית שהראתה לבנק שהם כן לקוחות 'טובים', ובסוף הם קיבלו משכנתא בתנאים טובים ונכנסו בשעה טובה לגור בביתם החדש".

"אנחנו לא מלמדים את הלקוחות שלנו מה להגיד ומה לא", אומר הס, "אנחנו יושבים איתם על הצרכים, היכולות והחלומות שלהם, ואז הולכים לבנק ומשיגים בשבילם את המשכנתא הכי טובה, וגם מטפלים עבורם בכל הבירוקרטיה. כל מה שהם צריכים זה לבוא לחתום על הטפסים בסוף, וגם שם אנחנו מלווים אותם. ככה אנחנו עושים בכל התחומים הפיננסיים – אנחנו לא רק מייעצים, אנחנו בונים תוכנית מפורטת ודואגים שהיא תיושם עד הפרט האחרון".

אז אם אתם בדרך לבית, כדאי מאד לעבור בדרך אצל היועצים המוכשרים של 'ברק ייעוץ והשקעות' ולעבור את מרוץ המשוכות של המשכנתא בראש שקט ובהרבה פחות הוצאות. השקעה קטנה עכשיו, רווח גדול לעתיד.

 

מוזמנים לפנות אלינו דרך האתר או לחלופין דרך הפייסבוק