להבטיח את העתיד הכלכלי? זה לגמרי אפשרי

כדי להיות שקט לגבי העתיד הכלכלי של המשפחה לא צריך להיות מיליונר. צריך תכנון כלכלי נכון של אנשים שמבינים בתחום

חדשות כיפה בשיתוף ברק יעוץ והשקעות 16/06/20 12:15 כד בסיון התשפ

להבטיח את העתיד הכלכלי? זה לגמרי אפשרי
מצפן, צילום: pexels (Valentin Antonucci)

"הכי כיף זה לראות אנשים שנדלק להם האור בעיניים. אנשים שהגיעו אלינו מפוחדים ולחוצים מהעתיד הלא נודע, בגישה של 'בשביל מה לבוא לתכנון פיננסי, בשביל שיגידו לי שאין לי כסף?', פתאום הם רואים את התוכנית המפורטת שהכנו להם, ואומרים – 'באמת? השקעה של כמה מאות שקלים בחודש תסדר את המשפחה שלי לכל החיים?".

התשובה היא – כן. תכנון פיננסי נכון יכול לא רק לחסוך הרבה מאד כסף, אלא לעשות הרבה יותר מזה: לסדר את העתיד הכלכלי ולשחרר את המשפחה מדאגות ומריצה מתמדת אחרי הכסף. "אנחנו לא מבטיחים כסף קל ולא התעשרות מהירה", מסביר ברק הס, מנכ"ל 'ברק ייעוץ והשקעות', "אבל אנחנו כן מבטיחים תוכנית פשוטה, מותאמת לכל לקוח לפי הצרכים האישיים, היכולות והחלומות לעתיד".

בסופו של דבר, החלומות של כולנו דומים – שיהיה לנו מספיק כסף לממן לילדים מסגרות חינוך טובות, לאפשר להם לימודים גבוהים, לחתן אותם בבוא העת ולעזור להם להתבסס בחיים. בנוסף לזה, לכל אחד יש את החלום האישי שלו – לעבור לבית מרווח יותר, לצאת לטיול ארוך ומושקע, לפתח תחביבים.

 

ברק הס

ברק הסצילום: דוד שטין בעין טובה

כמה פעמים אמרנו לעצמנו שאם רק היה לנו הכסף היינו מגשימים את החלומות האלה?

"הרבה אנשים לא נרדמים בלילה בגלל הדאגות האלה של איך לממן את החיים", אומר יעקב אליהו מ'ברק ייעוץ והשקעות', "מצד שני יש אנשים שאומרים – יהיה בסדר, הכסף יגיע. אז לא, לא יהיה בסדר, כי הכסף לא נוחת מהשמיים וגם לא גדל על העצים, כידוע. אבל אם אתה מתכנן את העתיד הכלכלי שלך בצורה נכונה זה קל מאד. אנשים ממש המומים לראות כמה זה פשוט. בהרבה מאד מקרים אנחנו מגלים שכמה פעולות פשוטות יכולות לשנות לגמרי את חוקי המשחק לטובת הלקוח".

איך עושים את זה?

"קודם כל אנחנו קובעים פגישה עם בני הזוג ומדברים", אומר הס, "שומעים מהם מה הם עושים, מה היעדים, החלומות, וכמובן מה היכולות. אחר כך מחשבים את סך ההוצאות העתידיות שהמשפחה תצטרך, ואז מחפשים את אפיקי ההשקעה. יש מגוון רחב של אפיקים להשקעה וחיסכון, לכל משפחה יתאים תמהיל אחר של אפיקים".

בעצם למה להיעזר במומחה? למה לא לתכנן את כל זה לבד?

"תכנון פיננסי זה מקצוע, וכמו בכל מקצוע יש אנשים עם 'ידיים טובות' יותר ויש כאלה עם פחות. בדרך כלל, גם אלה שיודעים לעשות את העבודה לבד לא יגיעו לרמה של איש מקצוע בתחום. אחת השאלות הראשונות שאנחנו שואלים בפגישה זה 'כמה כסף אתם מוציאים', ואז רוב הזוגות מחליפים ביניהם מבטים נבוכים, זורקים תשובות סותרות או נותנים מספרים שאחרי שבודקים אותם מתבררים כלא נכונים. זה לא מבחן, אנחנו לא מחלקים ציונים, אבל אנחנו כן רוצים לעזור לכם לתכנן את העתיד. אם בהשקעה קטנה וחד פעמית אפשר לחסוך המון כסף ולצעוד לעתיד בראש שקט – למה לא לעשות את זה?".

למה לפנות אליכם? למה לא להשקיע את הכסף דרך יועץ ההשקעות בבנק?

"לא רוצה לפגוע באף אחד, אבל צריך לזכור שלבנק יש אינטרס אחד: להרוויח כמה שיותר כסף. זה בסדר, אבל האינטרס של הבנק הוא לא האינטרס שלך. בוא תשמע סיפור. ישבתי פעם עם לקוחה ודיברנו על ההשקעות שיש לה בבנק. בנוכחותי היא התקשרה ליועץ ההשקעות שבאמת היה נחמד והרעיף עליה כל מיני נתונים שונים ומשונים, חוץ מנתון אחד – כמה תיק ההשקעות שלה הרוויח. אמרתי לה שתשאל אותו. היא שאלה, והיועץ הבנקאי אמר לה שאין לו את הנתון מולו, אבל הוא יבדוק ויחזור אליה. אתה מבין? את הנתון הכי חשוב, כמה רווחים התיק עשה, את זה יועץ ההשקעות של הבנק לא יודע. אתה יודע למה? כי יועץ ההשקעות לא נמדד על זה. הבנק בודק כמה עמלות הכניס היועץ לבנק, ולא כמה כסף הרוויחו הלקוחות שלו. האינטרסים של הלקוח ושל הבנק שונים לגמרי".

"אנחנו לא חייבים כלום לאף בנק או חברת ביטוח, אנחנו עובדים רק אצל הלקוחות שלנו. אנחנו גם לא מסתפקים בייעוץ, אלא מלווים את הלקוחות בסבך הבירוקרטיה עד שהדברים מתבצעים. זאת אומרת שלא רק נגיד ללקוח 'כדאי לך לשים כך וכך כסף כאן וכאן ולהגיד לקרן הפנסיה שלך שתבצע כך וכך פעולות', אלא נבצע את הפעולות האלה בשמו של הלקוח. זה המקצוע שלנו, אנחנו יודעים לבנות תוכנית ולבצע אותה, לדרוש את התנאים הכי טובים בלי שימרחו אותנו במילים יפות והבטחות קורצות".

אז האם אפשר להגיע לביטחון כלכלי? כן, אפשר. אפשר להציב יעדים ולעמוד בהם, וכך לסדר את עתיד המשפחה ולישון בלילה בשקט, בלי דאגות. וכמו שאמרנו, זה לא בשמיים. ממש לא.

מוזמנים לפנות אלינו דרך האתר או לחלופין דרך הפייסבוק