רשת קופיז סוגרת יותר משליש מסניפיה

רשת בתי הקפה עומדת לסגור 8 סניפים מתוך ה-22 שלה עד סוף חודש יוני. בעלי הרשת: "כל סוגי הרשתות שמוכרות ב-5–6 שקלים יסגרו את רוב הסניפים. מודל ה-5 שקלים לתפריט נכשל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/06/20 08:26 כג בסיון התשפ

רשת קופיז סוגרת יותר משליש מסניפיה
צילום: Hadas Parush/Flash 90

בעקבות משבר הקורונה רשת בתי הקפה קופיז (cofizz) נמצאת במשבר כלכלי חמור שיוביל לסגירה של 8 מסניפיה מתוך 22 כלל הסניפים.  הבעלים של הרשת משה מזרחי דיווח לוואינט על התרסקות הרשת, שבשיאה הייתה עם 55 סניפים, וכעת נפרדת משליש של הסניפים שנותרו. הירידה היא קשה גם בהכנסות כאשר בשיא ההכנסות עמדו על 15 מיליון שקל בחודש וכעת ההכנסות עומדות על 1.7 מיליון בחודש.

הסניפים שצפויים להיסגר בערים נתניה, פתח תקווה, רמת גן, ראשון לציון, רחובות,כרמיאל, וכן שני סניפים בחיפה. כל הסניפים הללו ייסגרו עד לסוף חודש יוני, ומזרחי מעריך כי אם המצב ימשיך ייסגרו עוד 7 סניפים. להערכת מזרחי הפגיעה הכלכלית אינה רק לרשת שבבעלותו אלא לכל בעלי העסקים מסוגו שמוכרים מוצרים במחיר של 6 שקלים.

"כל סוגי הרשתות שמוכרות ב-5–6 שקלים יסגרו את רוב הסניפים. מודל ה-5 שקלים לתפריט נכשל" אומר מזרחי. "התחום הזה הולך לקרוס טוטאלית. לאנשים אין כסף והם לא חוזרים לשגרה, אין תיירים ואנשים חוששים לצאת מהבית. התנועה היא לא כמו קודם. לקוחות לא באים ובעלי הנכסים רוצה תשלומי שכירות, יש ארנונה, מע"מ וביטוח לאומי והמשכורת של העובדים חייבת להיכנס ב-10 לחודש. לי יש סניף בבעלותי בירושלים, והודעתי לבעלי הנכס שמסתמן שאני סוגר".