איקאה מגיעה לתל אביב

מדובר בסניף קטן ומיוחד שגודלו כגודל סופרמרקט שכונתי. החנות החדשה תתמקד במכירת מטבחים בלבד

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 27/03/19 19:26 כ באדר ב'

איקאה מגיעה לתל אביב
הסניף החדש, צילום: שי אפגין

אחרי שהגיעה לנתניה, ראשל"צ, באר שבע וקריית אתא, ענקית הריהוט השבדית איקאה ממשיכה לבסס את אחיזתה בשוק הישראלי, ופותחת היום (ד') חנות חמישית בישראל בתל אביב. החנות החדשה תתמקד בעיקר במכירת מטבחים, והיא ממוקמת בנמל תל אביב בביתן 11, כשסביבה חנויות נוספות של מוצרים לבית.

אולם, למי שיצפה לגודל העצום שמאפיין את חנויות איקאה בארץ ובעולם צפויה אכזבה, שכן מדובר בחנות שגודלה כגודל סופרמרקט שכונתי - 500 מ"ר בלבד - אשר בהקמתה הושקעו 3 מיליון שקל. כך שמבחינתה של איקאה מדובר בסניף קטן מאוד - כ-2% מהסניף הקטן ביותר שמפעילה כיום איקאה בישראל. שטח הסניפים הרגילים של איקאה בישראל נע בין 22 אלף מ"ר בחנות הקטנה ל-34 אלף מ"ר בחנות הגדולה ביותר.

סניף שמתמקד במטבחים

סניף שמתמקד במטבחיםצילום: שי אפגין

בחנות מוצגים בסך הכל 14 מטבחים שונים, והיא כוללת עמדות לטובת פגישות עם מעצבי מטבחים, ואפשרות לרכישת מכשירי חשמל למטבח. בחברה מציינים כי כיום קיימת בעולם חנות אחת בלבד מסוג זה, בשטוקהולם, כאשר חנות תל אביב תהיה הראשונה בעולם שנפתחת מחוץ לשבדיה.

לדברי שוקי קובלנץ, מנכ"ל איקאה ישראל, "פתיחת החנות היא חלק ממהלך כולל להעמקת אחיזתה של איקאה ישראל בקטגוריית המטבחים", כשמבחינת החברה מדובר במהלך אסטרטגי רחב יותר הכולל שיפוץ ושדרוג של מחלקות המטבחים בארבעת חנויות הרשת בבאר שבע, קרית אתא, ראשון לציון ונתניה. במחלקות המטבחים מוצגות אפשרויות העיצוב והן כוללות מגוון ברזים וידיות - כולם מתוך הקטלוג של איקאה שנמכר בארץ. ומה לא תוכלו למצוא בחנות? לא נמכרים כאן מוצרים לבית, חפצי נוי, מגבות, ואפילו לא אביזרי מטבח.

הסניף החדש בנמל תל אביב

הסניף החדש בנמל תל אביבצילום: שי אפגין


הסניף החדש מתכתב עם מגמה חדשה של איקאה בעולם בשנים האחרונות, והיא פתיחת סניפים עירוניים. איקאה מזוהה עם חנויות ענק, שכוללות גם מתחמי הסעדה וממוקמות בדרך-כלל בקצות ערים ובאזורי תעשייה, אך ב-3 השנים האחרונות היא החלה לפתוח סניפים בתוך הערים בשטחים קטנים יותר באופן משמעותי. בעולם פועלות כיום כבר עשרות חנויות עירוניות אשר שטחן עומד על כעשירית מהשטח הממוצע של חנויות איקאה. החנויות הקטנות הללו מתמקדות בדרך כלל באגף מסוים בבית.

חנויות כאלה קיימות בין היתר באוסטרליה, קנדה, בריטניה, נורבגיה, יפן, איטליה, ספרד וסין. לצד המגמה הזו, איקאה פתחה גם עשרות חנויות פופ-אפ, כלומר חנויות זמניות, שנועדו לקדם את קולקציות חדרי השינה והמטבחים שלה.

איקאה ישראל נמנית עם רשתות הקמעונאות המוכרות בישראל, בדומה למעמדה בעולם הרחב. קבוצת איקאה העולמית רושמת מכירות בהיקף כולל של 62 מיליארד דולר, והיא מונה יותר מ-400 סניפים ב-49 מדינות. על-פי נתוני החברה, מדי שנה מבקרים בחנויותיה שברחבי העולם כ-936 מיליון מבקרים, ו-2.3 מיליארד איש גולשים מדי שנה באתרי האינטרנט של הקבוצה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן