לראשונה מזה 7.5 שנים - הריבית עולה

הוועדה המוניטרית של בנק ישראל, בראשות ממלאת מקום הנגידה, החליטה על הצעד בעקבות העלייה באינפלציה. מ"מ הנגידה: "הצעד לא צפוי להשפיע באופן משמעותי על המחירים בשוק הנדל"ן".

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/11/18 21:40 יח בכסלו התשעט

לראשונה מזה 7.5 שנים - הריבית עולה
הריבית עולה, צילום: shutterstock

הריבית עולה, המשכנתא תעלה בעקבותיה? הוועדה המוניטרית של בנק ישראל, בראשות המשנה לנגידה, ד"ר נדין בודו טרכטנברג, המכהנת כעת כממלאת מקומה של הנגידה היוצאת קרנית פלוג, החליטה על הצעד על אף העובדה שהנגיד החדש, אמיר ירון, ייכנס לתפקידו רק בחודש הבא. 

בהודעת הוועדה המוניטרית נכתב: "לאחר עלייה מתמשכת באינפלציה מתחילת 2018, היא מתייצבת מעט מעל הגבול התחתון של היעד, וצפויה להיוותר בתחום זה גם בחודשים הקרובים. הציפיות והתחזיות לשנה מהמקורות השונים נעות סביב רמה של 1%. הציפיות לטווחים הבינוניים נותרו מבוססות בתוך תחום היעד. עליית השכר במשק והמדיניות הפיסקאלית המרחיבה יתמכו בהמשך התבססות האינפלציה ביעד. הסיכון העיקרי לכך הוא האפשרות לייסוף חד בשקל".

עוד נכתב בהודעת הוועדה כי "גם לאחר העלאת הריבית ב-0.15 נקודות אחוז המדיניות המוניטרית הינה מרחיבה, ותמשיך לתמוך בהשגת יעדי המדיניות. הוועדה מעריכה שתוואי העלאת הריבית בעתיד יהיה הדרגתי וזהיר". 

בתדרוך לעיתונאים אמרה מ"מ הנגידה, נדין בודו טרכטנברג: "מצאנו שהתנאים בשלו לעליית ריבית ל-0.25%. נכון שזה שינוי קטן, ובכל זאת זו החלטה משמעותית מאחר שהיא באה לאחר כמעט ארבע שנים בהן הייתה קבועה על 0.1%".

לגבי ההשפעה הפוטנציאלית על שוק הנדל"ן אמרה מ"מ הנגידה: "כמובן שמדברים על עלייה מאוד מתונה, זו עלייה לטווח קצר, שוק הנדל"ן מושפע הרבה יותר מריביות לטווח ארוך, ואנחנו לא רואים כרגע שתהיה השפעה משמעותית".