העסק שלי: הוצאת ספרים א"י

הזוג יצחקי מנהל הוצאת ספרים מתוך הקראוון שלהם. הגירוש מגוש קטיף הוא זה שהשפיע על העסק. תכירו

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/12/18 11:47 י בטבת התשעט

העסק שלי: הוצאת ספרים א"י
אריה ודתיה יצחקי, צילום: באדיבות המצולם

הבעלים: אריה ודתיה יצחקי, אריה יליד 1944 ודתיה ילידת 1960. לזוג שלושה ילדים ב"ה. דוד חיל בצבא, סיני מסיימת השנה תיכון ויואב סיים חטיבת ביניים. גרים בקראווילה באתר הזמני של מפוני גוש קטיף בקיבוץ נווה ים.

מה העסק עושה:  העסק כולל הוצאת ספרים והרצאות של בני הזוג, וממוקם כיום במכולה ליד הקראוון.
 את הספרים העוסקים בידיעת הארץ כותב אריה יצחקי – היסטוריון, מרצה ומדריך שערך בזמנו את אטלס כרטא, ומדריך ישראל הראשון, וכתב עד היום כ- 40 ספרים ביניהם בעקבות לוחמים, אגדה של מקום, גדוד 21 בעקבות לוחמים, שלדים בארון ועוד. דתיה עוסקת בהפקה ומכירת הספרים. 
לאחר הגירוש החלטנו להוציא את הספרים שאריה כותב, וכך נולדה הוצאת הספרים ב- 2007 עם הוצאת הספר " 222 הימים של כפר דרום, שיא הגבורה במלחמות ישראל".
אריה מעביר הרצאות בנושאים מגוונים החל בפרשיות עלומות בתולדות היישוב היהודי, היסטוריה צבאית, אגדות א"י, קברי קדושים ועוד.
דתיה שהייתה דוברת הגוש וריכזה את ההדרכה במדרשת הדרום, מרצה בעיקר על גוש קטיף.

השקת הספר "גדוד 21 - בעקבות לוחמים"

השקת הספר "גדוד 21 - בעקבות לוחמים"צילום: באדיבות המצולם

נקודת השבר של העסק: מאז הגירוש עברנו שבעה בתים כך שכל פעם צריך היה למצוא מקום לאלפי ספרים בבית החדש, לארוז ולשנע אותם... כמו כן צריך כל פעם להמציא את עצמך מחדש באזור אחר ולמצוא קהל יעד.
למרות זאת כל עוד הנר דולק אף פעם "לא אבוד".. רק קצת יותר מעייף כל פעם מחדש.

העצה הכי טובה שנתנו לכם: סבלנות וראש פתוח. מכיוון שלא היינו מספיק זמן במקום אחד טרם חווינו "זינוק", אבל תמיד משתדלים להקשיב לעצות ומנסים לשפר כל פעם.

אנחנו הכי גאים ב: הספרים שלנו עושים "צדק היסטורי" עם גיבורים שלא קיבלו הכרה וסיפורים שהודחקו מבמת הציונות. מרגש לראות את האנשים או צאצאיהם שמוצאים את עצמם בספר ומקבלים את הכבוד הראוי להם. הספר הראשון על 222 הימים של כפר דרום בתש"ח יצר מודעות ציבורית לגבורת הלוחמים, ובהמשך היה טקס בגבעת שמואל וטקס בכנסת בשילוב אנשי כפר דרום החדשה.

הרצאה לתלמידי ישיבת הזורעים

הרצאה לתלמידי ישיבת הזורעיםצילום: באדיבות המצולם

עצמאי וחיי משפחה - באיזה נקודה אתם מרגישים את המתח באופן הכי חזק ? כשהעבודה בבית יש יתרונות ויש חסרונות....
חיי העצמאי לעיתים בודדים, עם מי אתה מתייעץ בנוגע לבעיות שעולות בעסק. משתדלים מידי פעם ללכת להרצאות ייעוץ לעסקים קטנים, פה ושם יש תובנות מעניינות.

טיפ לעצמאים אחרים: כשנכבוש את היעד נוכל להסביר את הדרך... בינתיים: "איזהו העשיר? השמח בחלקו"..

 

יש לכם עסק קטן ואתם רוצים להשתתף במדור? שלחו אלינו מייל kipa@kipa.co.il