בקרוב: פרסומות גם בוואטסאפ

למרות ההבטחות כי לא יופיעו פרסומות באפליקציה, וואטסאפ החליטה להתחיל לפרסם. ככל הנראה שהפרסומות יופיעו רק ב"סטטוס" של האפליקציה

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/11/18 10:07 כג בחשון התשעט

בקרוב: פרסומות גם בוואטסאפ
צילום: shutterstock

סגן נשיא בוואטסאפ, כריס דניאלס, חשף רשמית כי למרות ה”אני מאמין” המקורי של מייסדי וואטסאפ, החברה עומדת להתחיל להציג פרסומות באפליקציה. בינתיים, החברה מתכננת לשלב את הפרסומות רק באיזור אחד באפליקציה, אך לא מן הנמנע שזהו צעד ראשון בדרך להפיכה של וואטסאפ לכלי פרסומי חזק בעבור פייסבוק.
בראיון הסביר דניאלס כי הפרסומות יופיעו, לפחות בשלב הראשון של המהלך, באיזור ה-Status באפליקציה, משהו שמזכיר את ה-Stories בפייסבוק, אינסטגרם או סנאפצ’אט, גם הסטטוסים הללו נעלמים לאחר 24 שעות. 
דניאלס לא חשף מתי החברה תתחיל לשלב את הפרסומות באפליקציה או האם יש לה תוכניות למקומות נוספים בהם תפיץ פרסומות באפליקציה. על פי הדיווחים, מפרסמים יוכלו להשתמש בכלי הפרסום של פייסבוק כדי להפיץ מודעות בוואטסאפ. “זה עומד להיות כלי מוניטיזציה עיקרי עבור החברה והזדמנות מעולה לעסקים להגיע למשתמשים בוואטסאפ”. קשה להאמין כי וואטסאפ תסתפק במודעות רק באיזור אחד באפליקציה, כאשר יש לה נדל”ן מכובד למדי לפרסום ברחבי האפליקציה.


היזמים שמאחורי האפליקציה, קבעו בעבר שהיא לעולם תהיה “בלי פרסומות, בלי משחקים, בלי גימיקים”. אותם יזמים אף טענו שכאשר פרסום מעורב באפליקציה, המשתמש הופך למוצר. אקטון, מייסד שותף בוואטסאפ, עזב את פייסבוק בנובמבר 2017 ויצא כנגד החברה מספר פעמים מאז המכירה. ל

פני מספר חודשים ולאחר פרשת קיימברידג’ אנליטיקה צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי “הגיע הזמן לעזוב את פייסבוק”. בראיון חושפני למדי בפורבס חשף אקטון כי הוא מתחרט על כך שמכר את החברה לרשת החברתית וענקית הפרסום: ״בסופו של יום, מכרתי את החברה שלי. בגדתי בעקרונות שלי. אני מודע לכך. מכרתי את הפרטיות של המשתמשים שלי עבור רווח. עשיתי בחירה והתפשרות. ואני חי עם זה כל יום״, אמר. כעת, נראה כי החזון של שני היזמים מאחורי וואטסאפ מתחיל להטשטש, כאשר החברה תתחיל להציג פרסומות באפליקציה בדרך כזו או אחרת.