כך תבחרו מוהל לברית המילה של בנכם

עלון הסברה שהופק ע"י משרד הבריאות והרבנות הראשית, מנחה את ההורים בבואם לבחור מוהל לבנם. בין היתר מוסבר על יתרונותיו של מוהל מוסמך או רופא מוהל על פני מי שאינו מוסמך ע"י הוועדה לפיקוח על המוהלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/06/18 12:45 ז בתמוז התשעח

כך תבחרו מוהל לברית המילה של בנכם
ברית מילה, צילום: פלאש 90. גרשון אלינסטון

משרד הבריאות בשיתוף פעולה עם הרבנות הראשית לישראל החלו היום (ד') בהפצת עלון הסברה במחלקות יולדות בבתי החולים ברחבי הארץ, המיועד להורים הטריים ומנחה אותם כיצד לבחור את המוהל הנכון לבנם. 

מטרת העלון היא להעלות את המודעות בדבר ביצוע ברית המילה על ידי מוהל או רופא מוהל שהוסמך באופן רשמי לביצוע מצוות ברית המילה באופן המקצועי ביותר.

עלון ההסברה שהופק על ידי הוועדה הבין משרדית להסמכה ולפיקוח על המוהלים, המורכבת מאנשי מקצוע ממשרד הבריאות ומהרבנות הראשית לישראל, מנחה את ההורים בבואם לבחור מוהל לבנם, ומסביר להם את היתרונות שיש למוהל מוסמך או רופא מוהל על פני מוהל שאינו מוסמך על ידי הוועדה לפיקוח על המוהלים.


להורדת הקובץ

בנוסף, מלמד העלון את ההורים הטריים כיצד לבחור מוהל מוסמך על פי רשימת המוהלים המופיעה באתר הרבנות הראשית לישראל. האיגרת להורים מופצת בכ-70 אלף עותקים ומחולקת בכל מחלקות היולדות בבתי החולים ברחבי הארץ. 

ממחלקת בריתות ברבנות הראשית לישראל נמסר כי על פי הנתונים המתקבלים מבתי החולים וממשרד הבריאות עולה שברית המילה הנעשית על ידי מוהל מוסמך או רופא מוהל מוסמך בטוחה יותר, וכי מרבית הסיבוכים המגיעים לבתי החולים אירעו בבריתות שנערכו על ידי מוהלים שאינם מוסמכים ושאינם מפוקחים על ידי הוועדה.

מהאיגוד לרפואת ילדים נמסר: "האיגוד לרפואת ילדים מברך על איגרת ההנחיות של משרד הבריאות והרבנות הראשית  אבל מבקש להדגיש את הצורך החיוני להימנע ממציצה ישירה על ידי המוהל.

"האיגוד לרפואת ילדים ואיגוד רופאי הילודים והפגים יצאו כבר לפני מספר שנים בהמלצה על הימנעות ממציצה ישירה בעת ביצוע ברית מילה. באיגוד ממשיכים לקרוא ליולדות  לברר עם המוהל את אופן ביצוע הברית. איגוד רופאי הילדים ממליץ כי פעולת השאיבה תיעשה באמצעות שפופרת ולא על ידי שאיבה ישירה מהפה.

"בשנים האחרונות אושפזו מספר ילודים עקב זיהום חמור מנגיף ההרפס, שנגרם ככל הנראה מהדבקה בעת ברית המילה עקב פעולת המציצה. מחקר שנערך בארץ הראה כי שליש ממקרי הזיהום בהרפס בילודים שאושפזו בבתי החולים במרכז הארץ אירעו עקב הדבקה בנגיף בעת ביצוע הברית. מדובר במציצה של דם כחלק מטקס ברית המילה, באמצעות הפה, ישירות מאזור הברית. פעולה מסוכנת זו עלולה להדביק את התינוק בנגיף ההרפס סימפלקס (Herpes simplex type 1). 

"על מנת לקיים את מצוות המציצה על פי ההלכה, תוך שמירה על בריאות התינוק, מומלץ לדרוש מהמוהל להשתמש בשפופרת סטרילית. דרך זו מקובלת על הרבנות הראשית. באיגוד מדגישים כי אין הוכחה לכך ששימוש מצד המוהל במי פה מכל סוג שהוא מונע הדבקה".
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן