כך מנסים הפלסטינים להשתלט על שמורות טבע ביהודה ושומרון

הפלשתינים הכריזו על נחל ערוגות כשמורת תל-קאנוב ונקטו מהלך דומה בשמורות נוספות ביו"ש. תנועת רגבים: "מהלך שמנסה לשנות את ההיסטוריה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/02/19 08:59 יד באדר א'

כך מנסים הפלסטינים להשתלט על שמורות טבע ביהודה ושומרון
נחל ערוגות. בשליטה פלסטינית?, צילום: אדי ישראל, פלאש 90

הרשות הפלשתינית פורשת חסות על שמורות טבע בשטח C, אזור שבו אין לה שום סמכות, ומוחקת באתר האינטרנט שלה את ההיסטוריה היהודית מהאתרים הארכיאולוגים. כך פורסם הבוקר (ג') בישראל היום.

כך למשל, הציבה לאחרונה הרשות הפלשתינית שלט גדול בשמורת נחל ערוגות שבמזרח גוש עציון, שבו היא מכריזה על המקום כשמורת הטבע אל־קאנוב. בשלט מופיעים כנותני חסות האיחוד האירופי והאו"ם. כך נעשה גם בכמה שמורות טבע נוספות ביהודה ושומרון. 

סבסטיה

סבסטיהצילום: פלאש 90

במקביל, באתר אינטרנט בשם "מחמייאת" ("שמורות" בערבית) שהקימה הרשות יש מפה אינטראקטיבית שמפרטת על אודות אתרים ארכיאולוגיים מעניינים לטיול ביהודה ושומרון. באתרים הארכיאולוגיים יש פירוט על ההיסטוריה של המקום, כשבאופן שיטתי כמעט מושמטת שם ההיסטוריה היהודית־תנ"כית. 

עוד דוגמא, כי בדף של העיר סבסטיה (שומרון), שהיתה עיר הבירה של ממלכת ישראל במשך כמאתיים שנה, ואשר הוקם בה ארמונו של המלך אחאב, לא מופיע שום אזכור לכך. כן נכתב שם כי באתר הארכיאולוגי אפשר לגלות את העיר העתיקה, את בית המקדש של אוגוסטוס, כנסיית סנט ג'ון, תיאטרון ופורום רומאי ועוד. באזכור התצפית מהר גריזים אין התייחסות לקשר בין השומרונים לעם ישראל, אלא רק מוזכר שם כי השומרונים היו קהילה של מיעוט אתני, הקרוב ליהדות. 

רכז הפעילות של תנועת רגבים באזור יו"ש, ישי חמו, אומר: "ברור לחלוטין שאין פה ניסיון תמים לשמור על הטבע והסביבה, אלא מהלך מדיני לחלוטין, שהרשות הפלסטינית נוקטת באורח ציני, וההוכחה שבשמורות שנמצאות בשטחי הרשות הפלסטינית יש בלי סוף פגיעה סביבתית, מחצבות, בניה לא חוקית, מזבלות מזהמות ועוד.
יש פה מהלך מחושב שמבקש למחוק את ההיסטוריה היהודית מארץ התנ"ך", מוסיף חמו. "מדינת ישראל חייבת לקרוע את מסכת הצביעות ולמנוע את ההשתלטות וזיוף ההיסטוריה".