'כיפת ברזל' יירטה טיל שנורה לעבר רמת הגולן

שני טילים שוגרו לעבר רמת הגולן מכיוון סוריה. דובר צה"ל: השיגור יורט על ידי מערכת כיפת ברזל. מטיילים בחרמון דיווחו וצילמו שובלי יירוטים בשמים. "היירוט היה ממש מעל אתר החרמון. יכול להיות שהסורים כיוונו באמת לפה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/01/19 14:48 יד בשבט התשעט

'כיפת ברזל' יירטה טיל שנורה לעבר רמת הגולן
יירוטים בשמי החרמון, צילום: נתנאל אריאל

טיל נורה לעבר ישראל. מטיילים בחרמון דיווחו היום (א') בצהריים כי הבחינו בשני שובלי עשן בשמים. דובר צה"ל מסר כי זוהה שיגור לאזור צפון רמת הגולן, שיורט על ידי לוחמי "כיפת ברזל".

יועץ התקשורת נתנאל אריאל המבקר באתר החרמון מספר: ״האתר מלא באלפי אנשים, הגענו ב-7 וחצי בבוקר ואחרי כמה שעות למעלה החלטנו לרדת. פתאום בהתחלת הירידה ברכבל, כשאנחנו עוד במרומי ההר שאלתי את אבא שלי שישב לידי ברכבל אם הוא יודע מה זה למטה, ופתאום ראינו את שני הטילים יוצאים ועפים. הספקתי לצלם תמונות גם של הטילים עצמם וגם של השובל (רק תמונות). היירוט היה ממש מעל אתר החרמון. יכול להיות שהסורים כיוונו באמת לפה. בחרמון בינתיים ממשיכים כרגיל. אין התרגשות מיוחדת באתר וכולם ממשיכים לבלות״.

זמן קצר קודם לכן דווח בסוריה כי הצבא הסורי סיכל ירי ישראלי של תשעה טילים לפחות מדרום לדמשק. צה"ל סירב להתייחס לידיעות על התקיפה בסוריה. סוכנות הידיעות הסורית דיווחה "ההגנה האווירית הסורית התמודדה ביעילות מרבית עם תקיפה של חיל-האוויר הישראלי באזור דרום סוריה. ישראל לא השיגה את מטרתה, אף טיל ששוגר לא פגע במטרה שאליה כוון".