יקבל ביטחון? מחר בבוקר פגישה מכרעת בין נתניהו לבנט

לאור התפטרותו של שר הביטחון אביגדור ליברמן והדרישה של השר נפתלי בנט לקבל את תיק הביטחון, מחר בבוקר צפויה פגישה מכרעת בין ראש הממשלה לשר החינוך. בשעה 16:15 - הצהרה של שר החינוך

חדשות כיפה יהונתן קליין, גלעד כהן 15/11/18 15:02 ז בכסלו התשעט

יקבל ביטחון? מחר בבוקר פגישה מכרעת בין נתניהו לבנט
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם השר נפתלי בנט, צילום: פלאש 90

התפטרותו של שר הביטחון אביגדור ליברמן גרמה לזעזוע במערכת הפוליטית. שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט הציב לראש הממשלה בנימין נתניהו אולטימטום, תיק הביטחון עובר אליי או שהולכים לבחירות. שר האוצר, משה כחלון ושר הפנים, אריה דרעי בעד הליכה לבחירות. ביום שישי צפויה פגישה מכרעת בין ראש הממשלה ליו"ר הבית היהודי.

שר האוצר, משה כחלון, שוחח היום (ה') עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר לו כי במצב הנוכחי הדבר הנכון ביותר עבור אזרחי ישראל וכלכלת ישראל - הוא ללכת לבחירות מוקדם ככל הניתן. בפגישה שנערכה בין השניים, במסגרת הפגישות שמקיים נתניהו עם ראשי הקואליציה, אמר כחלון כי היציבות הנדרשת בעת הזאת לא ניתנת להשגה במצב הנוכחי, ולכן המעשה האחראי ביותר הוא הקמת ממשלה חדשה, חזקה ויציבה. כחלון הבהיר לנתניהו כי הוא מוכן להוביל את המהלך בתיאום עם שאר גורמי הקואליציה.

"מקבל את התנצלותו". בנט ודרעי

בנט ודרעיצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

עמדתו של כחלון למעשה סוגרת באופן סופי כמעט את האפשרות שהשר נפתלי בנט ימונה לשר הביטחון, והקואליציה תמשיך לתפקד ללא ליברמן. מוקדם יותר נפגש ראש הממשלה עם יו"ר יהדות התורה, סגן השר יעקב ליצמן, שאמר לו כי הוא תומך במינויו של בנט לשר הביטחון והמשך קיום הממשלה, ללא הליכה לבחירות. אך כאמור, ללא תמיכתו של כחלון במהלך אין אפשרות להתקדם בכיוון הזה.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי-תקומה) אמר בתגובה לדברים: "אחרי שלוש וחצי שנים שבהם כחלון מנהל כלכלת בחירות פופוליסטית וחסרת אחריות הבלוף מתחיל להתפוצץ. עומק הגירעון נחשף וכך גם הכישלון בהורדת מחירי הדיור. בחודשים הקרובים המצב רק יחריף והציבור יבין שכחלון נכשל בענק. לכן צריך בחירות כמה שיותר מוקדם רגע לפני ההתרסקות."