כחלון: "חוק הגיוס צריך לענות על צרכי הצבא - לא על צרכי הרבנים"

בצל המתיחות בקואליציה על רקע חוק הגיוס, הבהיר שר האוצר כי בסיס החוק צריך להתחשב באינטרס של הצבא. הוא הדגיש כי "התוכנית סבירה ומאוזנת" וש"המשבר לא חריף כמו בעבר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/06/18 09:32 ד בתמוז התשעח

כחלון: "חוק הגיוס צריך לענות על צרכי הצבא - לא על צרכי הרבנים"
משה כחלון, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

"אנחנו לא במשבר. זאת אומרת אנחנו במשבר שייפתר - זה לא יימשך והוא אפילו לא דומה למשבר הקודם", כך אמר הבוקר (א') שר האוצר משה כחלון בהתייחסות למתיחות בקואליציה סביב חוק הגיוס. 

בריאיון לגל"צ אמר כלון כי "משרד הביטחון והצבא נתנו תוכנית טובה. מי שמגייס זה הצבא. חוק הגיוס צריך לענות על צרכי הצבא ולא על צרכי הרבנים. התכנית סבירה ומאוזנת, אולי צריך קצת תיקונים פה ושם, אבל זה יעבור. זה לא משבר חריף כמו בעבר".

בנוגע להקדמת הבחירות אמר כחלון כי "אין שום סיבה לבחירות לפני נובמבר 2019, אבל אם ראש הממשלה יבקש - מפלגת כולנו מוכנה מהבחינה הטכנית והארגונית. סיימנו ליישם את רוב הבטחות הבחירות שלנו".

שר האוצר התייחס גם לעליות המחירים הצפויות של חלק ממוצרי המזון, ואמר: "לא הכל תלוי בנו, אבל אנחנו נראה מאיפה מגיעה הבעיה וננסה לעצור אותה - אני לא רוצה שמחירי האורז יעלו".

בנוגע לטרור העפיפונים בדרום אמר: "אתמול היה אחד הימים הקשים ביותר בעוטף עזה. אני רואה דין משגר קסאם כדין מפריח עפיפון - אבל צריך לתת לצה"ל לעשות את העבודה. הנחיתי את האוצר להעניק לחקלאים שמגישים בקשה לפיצוי 50% מהערכת הנזק שלהם - אוטומטית".