כחול לבן: "נתניהו מסית ומשקר"

בתגובה לנאום ראש הממשלה בפתיחת קמפיין הליכוד, בו תקף בחריפות את ראשי כחול לבן, בני גנץ ויאיר לפיד, אומרים במפלגה בתגובה: "נתניהו יודע שבעוד שנה הוא הולך למשפט, הוא יודע שזמנו עבר ועסוק בשיסוי והסתה". יחימוביץ': "נתניהו שבר שיאים של זריעת פילוג"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/03/19 21:24 כז באדר א'

כחול לבן: "נתניהו מסית ומשקר"
תוקפים בחזרה. בני גנץ ויאיר לפיד, צילום: פלאש 90, הדס פרוש, תומר ניוברג

מערכת הבחירות מתחממת. לאחר נאומו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הערב (ב') באירוע פתיחת הקמפיין של הליכוד, בו תקף בחריפות את ראשי מפלגת כחול לבן, בני גנץ ויאיר לפיד, הכריז כי הם יקימו ממשלת שמאל בגוף חוסם עם המפלגות הערביות, לעג לחוסר ניסיונם וטען, בין השאר, כי גנץ השתתף באירוע לזכר חללי טרור פלסטיני, בכחול לבן משיבים אש. 

בתגובה לדברי נתניהו אומרים במפלגת כחול לבן: "נתניהו ממשיך להסית ולשקר. הוא מוכן להגיד הכל כדי להסיט את הדיון מהחקירות ומכתבי האישום שניצבים נגדו. נתניהו יודע שבעוד שנה הוא הולך למשפט, הוא יודע שזמנו עבר. במקום לעסוק בקריסת מערכת הבריאות, בתורים במיון וביוקר המחייה, הוא עסוק רק בעצמו.
ישראל מחכה למנהיגות ערכית ואחראית שתעסוק בחיי האזרחים ולא בנאומי שיסוי והסתה.
ביבי תודה, אנחנו ניקח את זה מכאן. הגיע הזמן לחזור להתעסק באזרחים במקום בראש הממשלה".

בין השאר אמר נתניהו בנאומו: ״אם לפיד וגנץ יצליחו לטשטש את ההבדל בינינו לבינם, השמאל יעלה לשלטון ויחזיר אותנו אחורה, כפי שקרה בפעמים הקודמות שהמליכו גנרלים מהשמאל". הוא הוסיף כי "יש רגעים שהאמת מבליחה במלוא עוצמתה. שנה אחרי "צוק איתן", בני גנץ השתתף בטקס לזכר קורבנות המבצע – ישראלים ופלסטינים. אתם יודעים מי כלול בקורבנות הפלסטינים? אלף מחבלים של החמאס. אני לא הייתי מעלה בדעתי ללכת לטקס הזה. אבל בני גנץ ישב שם בשורה הראשונה!
זה אומר המון על חוסר שיקול הדעת, וזה אומר המון על ההבדל בינם לבינינו. אנחנו ימין – לפיד וגנץ הם שמאל. זאת האמת״.

יו"ר האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה), אמרה על נאום נתניהו: ״גם במונחים של נתניהו עצמו, הוא שבר הערב שיאים של זריעת פילוג, ריב ומדון, ובאותה מידה שיאים של נרקסיזם, ניתוק וחוסר מודעות, עם רטוריקה והעמדה בסגנון העולם השלישי. כך נראים דמדומיו של פוליטיקאי הנלחם בשארית כוחותיו את קרב חייו הפוליטיים, ותשו כוחותיו מללחום את מלחמתם של אזרחיו ושל המדינה, וממילא אין לו כל עניין בהם.״