כחול לבן ליועמ"ש: פתח בחקירה נגד המדליפים על הפריצה האיראנית לטלפון של גנץ

בכחול לבן דרשו מהיועמ"ש לבדוק מי האחראי להדלפה על הפריצה לטלפון הסלולרי של גנץ. בסביבת גנץ מפנים אצבע מאשימה ללשכת ראש הממשלה, וטוענים כי נתניהו משתמש בחומרים מסווגים לצרכים פוליטיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/03/19 08:59 י באדר ב'

כחול לבן ליועמ"ש: פתח בחקירה נגד המדליפים על הפריצה האיראנית לטלפון של גנץ
מנהיגי כחול לבן, יאיר לפיד ובני גנץ, צילום: יובל כהן אהרונוב

מפלגת כחול לבן פנתה אמש (ש') ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה שיורה על בדיקה מקיפה בנוגע להדלפה אודות הפריצה של האיראנים לטלפון הנייר של יו"ר המפלגה בני גנץ. באי כוחה של המפלגה טוענים כי להדלפה אחראי "גורם בעל נגישות למידע ביטחוני רגיש, ובעל אינטרס לנסות ולפגוע ברא"ל גנץ".

במכתב ששיגרו במפלגה ליועמ"ש נכתב: "קיימת שורה של אינדיקציות המוליכות את 'נתיב ההדלפה' ללשכה מסוימת מאוד בירושלים", נטען. בנוסף, מקפידים הפרקליטים לשים את המילה פריצה במרכאות. "הדלפה של אירוע בעל מאפיינים העלולים להיות ביטחוניים, מהווה פגיעה חמורה בביטחון המדינה", נכתב. "ככל שהדלפה זו נעשתה ממניע פוליטי, הרי שלפגיעה בביטחון המדינה נלווית הפרת אמונים בדרגה החמורה ביותר.


להורדת הקובץ

בכחול לבן מאשימים את לשכת ראש הממשלה בהדלפה של חומר ביטחוני רגיש ומסוכן: "קשה להעלות על הדעת אובדן דרך מוסרית מובהק יותר מאשר מצב בו ביטחון המדינה והגורמים הממלכתיים אמונים עליו משועבדים לטובת אינטרס פוליטי צר". בנוסף מבקשים בכחול לבן מהיועמ"ש להורות לראש הממשלה, הממונה על מערך הסייבר, "להימנע מעשיית שימוש אישי ופוליטי בגורמים הכפופים לו או במידע המונח לפניו". 

בראיון לחברת החדשות התייחס גנץ למקרה: "זה ספין של נתניהו שלא רוצה שנדבר על השחיתויות והשוחד שלו ועל המצב הביטחוני בעזה". הוא הוסיף כי שלושת הרמטכ"לים לשעבר והוא כחבר קבינט לשעבר, "מכירים אלף חדירות איראניות או ניסיונות חדירה איראנית ביום. זה הלחם והחמאה של כל המאבק המודיעיני. זה סיפור מאוד לא יוצא דופן, הדבר היחיד שיוצא דופן פה זה שנתניהו מרשה לעצמו להשתמש בביטחון ישראל מפני שהוא מרגיש שהוא מפסיד בחירות וזה אסור שיהיה. הוא איבד את זה לגמרי".

מנגד, בלשכת נתניהו הכחישו כל קשר, ואמרו כי ראש השב"כ כלל לא עדכן אותו על האירוע. "ראש ממשלה והליכוד לא קשורים לפרסומים בעניינו של גנץ בשום צורה", נמסר מהליכוד. "לעומת זאת, גנץ שעומד ליד הגדר ואומר שצריך להיות יותר תקיפים, תמך בהסכם הגרעין המסוכן עם איראן והשתתף באירוע לזכר אלף מחבלי חמאס שנהרגו במבצע 'צוק איתן'".

בכחול-לבן מסרו בתגובה: "נתניהו משתפר. שלושה שקרים בהודעה של 36 מילים זה שיא חדש. 1. הוא כן עומד מאחורי הפרסומים על הטלפון .2. גנץ לא תמך בהסכם הגרעין, הוא היה אז בכלל במדים; 3. הוא לא היה באזכרה למחבלים (וגם לא שיחרר 1027 מחבלים כמו שעשה נתניהו בעסקת שליט)"