כוונה להגיש כתב אישום נגד אחד הנערים. פרקליטיו: "בעייתי"

הצהרת התובע שהוגשה נגד הנער שחשוד ברצח עאישה ראבי התבססה על ראיה אחת, ולדברי פרקליטיו, "ככל שאנחנו מבינים שהראיה היחידה שקושרת את הלקוח שלנו היא ראייה בעייתית, וספק אם כתב אישום כזה צריך להיות מוגש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/01/19 21:07 ט בשבט התשעט

כוונה להגיש כתב אישום נגד אחד הנערים. פרקליטיו: "בעייתי"
הפגנה למען הנערים שנעצרו, צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

הפרקליטות צפויה להגיש כתב אישום נגד אחד הנערים באשמת רצח עאישה ראבי באמצעות זריקת אבנים, אך פרקליטיו טענו היום (שלישי) כי הראיה שעליה התבססה הצהרת התובע היא בעייתית.

ארבעה מחמשת הנערים שנעצרו לפני מספר ימים כבר שוחררו, אך נגד הצעיר החמישי הוגשה הצהרת תובע וככל הנראה כתב האישום יעמוד על ראיה בודדת

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו הגיב לדברים ואמר כי  "ככל שאנחנו מבינים שהראיה היחידה שקושרת את הלקוח שלנו היא ראייה בעייתית, וספק אם כתב אישום כזה צריך להיות מוגש בנסיבות הללו. אני מקווה מאוד שאין שיקולים זרים שמלווים את המערכת המשפטית במקרה כל כך חמור. ומי שצריך לקבל את ההחלטות אני מקווה ומייחל שיקבל את ההחלטות הנכונות עד יום ראשון".

 

קידר הוסיף כי "לאחר שבחודשים האחרונים הפרקליטות והשב"כ ספגו ביקרות מאוד קשה בדמות פסילת הודאות וכל מיני תרגילים מפוקפקים שהוצגו בכלי התקשורת החשש תמיד מקנן יש רצון להוכיח הנה 'שוב פענחנו' בסופו של דבר ראיה פורנזית כל כך דלילה. שחודש ימים לא מצליחים לעמוד על טיבה. לא בטוח שזה המקום להצהיר ולזעוק 'פענחנו'. אני מציע שוב שמי שצריך לשקול את השיקולים יחשוב שוב פעם שנייה האם הוא בטוח שזה הדבר הנכון לעשות במקרה הזה".

נציגו השני של החשוד, עו"ד אמיר ברכה, ציין כי "בהצהרת התובע לא פורט ברחל בתך הקטנה סעיף העבירה שפורט עד כה בבקשות  המעצר. אי לכך אנחנו מבינים כמו שאמר חברי עדי קידר שהיד לא קלה על ההדק. והפרקליטות אני מקווה ומאמין שתעשה את עבודתה נאמנה ובסופו של דבר נגיע לכתב אישום יותר דליל משהיה בבקשות המעצר שהוגשו עד כה".