הפיגוע בעפרה: ח"כ סמוטריץ תוקף את רוה"מ: "תפקיד שלך, אחריות שלך"

הפיגוע הקשה ליד היישוב עופרה מעורר תגובות קשות. ח"כ מוטי יוגב: "מחויבות ממשלת ישראל, משרד הביטחון וצה"ל, להגן על תושבי הצפון, הדרום ויהודה ושומרון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/12/18 22:36 א בטבת התשעט

הפיגוע בעפרה: ח"כ סמוטריץ תוקף את רוה"מ: "תפקיד שלך, אחריות שלך"
צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

חברי כנסת הגיבו לפיגוע הירי הקשה בסמוך ליישוב עפרה בו נפצעו שישה תושבים ותקפו את ראש הממשלה נתניהו המשמש גם כשר הביטחון.  

ח"כ סמוטריץ' יצאה במתקפה חריפה נגד נתניהו: "עד היום היה לך את מי להאשים באוזלת היד הביטחונית. זהו, נגמרו התירוצים. כנס לחדר עם שר הביטחון ותביא ביטחון. תפקיד שלך, אחריות שלך. חיי אזרחי ישראל אינם משחק". 

אבי גבאי, יו"ר מפלגת העבודה, חיזק את כוחות הביטחון: "ליבנו עם הנפגעים בפיגוע הטרור בעפרה ובני משפחותיהם. תפילותינו להחלמת הפצועים. מחזק את ידי כוחות הביטחון ובטוח שיתפסו את המחבלים במהרה"

ישראל גנץ ראש מועצת מטה בנימין: "מדובר באירוע קשה מאוד שלצערינו מחזיר אותנו כמה חודשים לאחור. אני מצפה מראש הממשלה, שהוא גם שר הביטחון, להורות לצה"ל לבצע טיפול שורש בתשתיות הטרור שבכפרים הערבים ולבער את תאי המחבלים שם.
תשובת ממשלת ישראל לפיגוע המתועב חייבת להיות החלטה עכשיו על הסדרה מלאה של היישוב עפרה ואישור מיידי של אלפי יחידות דיור בבנימין כדי להעמיק את השורשים שלנו כאן.
מועצת בנימין תעמוד לצד משפחות הפצועים ותעניק להם כל סיוע שיידרש עד להחלמתם המלאה והמהירה בעזרת השם."

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון יוצא בקריאה לראש הממשלה: "כשר הביטחון הנחה את צה"ל לפעולת תגמול גדולה עוד הלילה. שיטת ההכלה לא עובדת"

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) הודיע כי יגיש מחר בקשה לדיון חירום בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, זאת בשל הקיצוץ המתמשך במרכיבי הביטחון בישובים ביהודה ושומרון. לטענת יוגב, "מול התגברות הפיגועים והנפגעים בעת האחרונה ביו"ש, משרד הביטחון וצה"ל מציגים קיצוץ תקציבי, קיצוץ בכוחות ובמרכיבי הביטחון", לדבריו, "באופן פשוט, זו פשיטת רגל של הערכת המצב התקציבית והמבצעית, במשימת ההגנה על יישובי ותושבי יהודה ושומרון".

יושבת ראש האופוזיציה, ציפי לבני: "פיגוע טרור קשה הלילה. סומכת על כוחות הביטחון שפועלים ללא הפסק נגד הטרור בכל החזיתות. חיזוק גדול לפצועים ואיחולי החלמה"

מועצת יש"ע הגיבה גם היא לפיגוע: "בשעות אלו אנו מחזקים את ידי חיילי צה"ל ושולחים החלמה מהירה לפצועים. לאור התגברות האירועים, אנו קוראים לראש הממשלה ושר הביטחון לעצור את הקיצוץ המתוכנן בהגנת היישובים ולא לאפשר את הצימצום מרכיבי הבטחון בישובים."