"יש תמורה לתרומה": המדינה תעניק העדפה למשרתי מילואים

בנציבות המדינה אימצו את יוזמתם של ח"כ יוגב ותנועת 'אם תרצו' למתן העדפות למשרתי מילואים במכרזים לשירות המדינה. יוגב: "השירות בצבא ובשירות הלאומי הינו הבעת נאמנות למדינה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 27/06/18 08:39 יד בתמוז התשעח

"יש תמורה לתרומה": המדינה תעניק העדפה למשרתי מילואים
חיילי מילואים, צילום: ארי פולד

נציבות שירות המדינה תחל בקרוב ליישם מדיניות חדשה לפיה תינתן העדפה משמעותית למשרתי מילואים במכרזים לשירות המדינה.

קידום היוזמה הגיעה על בסיס הצעת חוק של ח"כ מוטי יוגב מהבית היהודי בשיתוף תנועת 'אם תרצו'. שביקשו לחייב מתן עדיפות במכרזים ללבני מיעוטים ששרתו בצה"ל, על פני בני מיעוטים שלא שרתו.

לפי המתווה החדש, תבוצע חלוקת נקודות זכייה במכרזים, על פיו יזכו משרתים בצה"ל, משרתי מילואים או מתנדבים בקהילה לניקוד גבוה שישפר את סיכוייהם לזכות במכרזים. הניקוד ישתנה לפי כמות ימי המילואים.

מפתח מתן הנקודות יכלול זיכוי בנקודה אחת למי שביצע שירות סדיר מלא או שירות אזרחי. מי ששירת מעל 20 ימי מילואים בשלוש שנים האחרונות יזכה ב- 2 נקודות זיכוי.  ומי ששירת מעל ל-40 ימי מילואים במשך 3 שנים יזכה ל3 נקודות. המתווה החדש יאפשר גם למי שלא שירת במילואים לזכות באותו שיטת ניקוד וזאת על ידי פעילות התנדבותית למען הקהילה, אם יצבור המועמד לפחות 400 שעות במשך שלש שנים, בחמש השנים הסמוכות למכרז.

התכנית המוצעת צריכה לעבור את אישורו של נציב המדינה ובלשכתו של ח"כ יוגב הבהירו כי במידה וכך אכן יקרה הם ימשכו את הצעת החוק שעברה בקריאה טרומית.

אתמול, על רקע דיון בהצעת החוק שהתקיים בכנסת, התפתחו חילופי דברים סוערים בין חברי הכנסת יוגב ואחמד טיבי. במהלך הויכוח תקף חבר הבית היהודי את איש הרשימה המשותפת וקרא לו, "מחבל, תומך ברוצחים, לך לפרלמנט הפלסטיני, שם מקומך".

תקף את טיבי

קיבלו את יוזמתו. ח"כ יוגבצילום: פלאש 90. הדס פרוש

"לחוק הייתה אמירה פשוטה", ציין יוגב, "יש תמורה לתרומה. השירות בצבא ובשירות הלאומי הינו הבעת נאמנות למדינה ומסירת השנים היפות ביותר של האדם למען החברה. על מדינת ישראל לתגמל את מי שנאמן לה ותורם לה ואף מסכן את נפשו עבורה".

לדבריו, "בקבוצות המיעוט, אלו שמשרתים מוצאים את עצמם לאחר שנות השירות מפגרים בזמן אחרי חבריהם שכבר התחילו ללמוד, לרכוש מקצוע ולצבור ותק. עלינו לתגמל ולהשוות את תנאי המשרתים ולהעניק להם עדיפות. לשמחתי, למרות לחץ המפלגות החרדיות והערביות נגד החוק, אנו צועדים לקראת מתווה רציני שנוצר כתוצאה מהלחץ שהפעלנו".

יו"ר תנועת 'אם תרצו', מתן פלג, הוסיף כי "חיזוק ועידוד בני מיעוטים הפועלים להשתלבות בחברה הישראלית, הוא תנאי להמשך קיומה של ישראל כמדינה ציונית-יהודית ודמוקרטית. כדי להמחיש זאת, חלה עלינו החובה ליצור תמריצים אמיתיים לאלו המשרתים בצה"ל ובשירות אזרחי לאומי ולא להסס להעלותם על נס, ביחס לקוראים לבדלנות ולמלחמה במדינת ישראל".

פלג אף הדגיש כי "העמדת בני המיעוטים המהווים סמל להשתלבות בראש סולם ההעדפה המתקנת הוא צעד מתבקש ובסיסי ביותר למען עידוד ההשתלבות וחיזוק היחסים החברתיים בארץ. מדינה הרוצה לשרוד במזה"ת לא יכולה להתייחס בשוויון נפש ובאדישות כלפי כלל המרכיבים הרוצים בטובתה. זהו יום היסטורי שיהווה נדבך נוסף בקירוב בני המיעוטים לחברה הישראלית".


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368