ישראל כ"ץ לנתניהו: "מחזקים את ידיך"

בישיבת שרי הליכוד אמר ראש הממשלה לשרים: "אתם לוקחים את זה יותר ברצינות ממני״, בתגובה להמלצת הממשלה להגיש נגדו כתב אישום. בשמאל קוראים לנתניהו להתפטר. לבני: "נתניהו חייב ללכת".

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/12/18 12:10 כד בכסלו התשעט

ישראל כ"ץ לנתניהו: "מחזקים את ידיך"
מחזק את נתניהו. ישראל כ"ץ, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

בישיבת שרי הליכוד הבוקר (א'), אמר השר ישראל כ"ץ לראש הממשלה נתניהו, על דעת שאר השרים, כי הוא מחזק את ראש הממשלה, לאחר שהמשטרה המליצה להגיש נגדו כתב אישום בפרשת תיק 4000. רה״מ נתניהו השיב: ״תודה רבה לכם, אבל אתם כנראה לוקחים את זה יותר ברצינות ממני״.

השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, אמרה: "אני מכירה את ראש הממשלה נתניהו 20 שנה. הוא לא מושחת ותמיד פועל משיקולים עניינים כשטובת המדינה היא הדבר היחיד שמנחה אותו. המשטרה שוברת פה שיאים בהמלצתה להעמיד לדין על החלטה שקיבל בהמלצת הדרג המקצועי. בטוחה שהיועמ"ש לא יקבל את זה. הציבור חכם ומבין את זה ובבחירות הקרובות נראה ליכוד חזק מאי פעם". 

ניר ברקת, ראש העיר היוצא של ירושלים, אשר צפוי להתמודד לרשימת הליכוד בפריימריז הקרובים: ״תומך בראש הממשלה ורעייתו. אני מאמין לו ויודע שימשיך ויעשה את מה שנכון לעם ישראל.״

השרה מירי רגב: "כמה לא מפתיע שאקורד הסיום של המפכ"ל היוצא הן המלצות נגד ראש הממשלה ובני משפחתו. המפכ"ל אלשייך ממשיך לעשות הכל כדי שטריקת הדלת ביציאתו מהתפקיד תהיה חזקה ככל שניתן. ביום כניסתו לתפקיד הבטיח אלשייך שמשטרת ישראל תחדל מפרסום המלצות בעניין חקירות. גם ביום יציאתו הוא מוכיח שאין לו מילה. אני סומכת על ראש הממשלה ורעייתו. הם אנשים ישרים והגונים ששמים לנגד עיניהם את טובת מדינת ישראל ואזרחיה. הגיע הזמן לחדול מלתלות את נבחרי הציבור בכיכר העיר".

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי"המלצות המשטרה בתיק 4000 הן שערורייה בשל איכיפה סלקטיבית. פוליטיקאים מנהלים סחר מכר מול מערכות תקשורת ולא ראינו שהומלץ להעמיד לדין את מובילי חוק ישראל היום. עולם של אכיפה סלקטיבית הוא עולם ללא צדק. אני סומכת על היועמ"ש שיבחן את מפת ההתנהלות התקשורתית בטרם יכריע בתיק."

בשמאל מברכים, וקוראים לנתניהו להתפטר

יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני (המחנה הציוני), אמרה: ״נתניהו חייב ללכת לפני שיהרוס את גורמי אכיפת החוק כדי להציל את עורו. לעם ישראל מגיעה מנהיגות נקיה. הכרעה בבחירות עכשיו.״

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי: "ראש ממשלה עם כל כך הרבה פרשיות שחיתות סביבו לא יכול להמשיך בתפקידו ועליו להתפטר. אדם שמונע על ידי אובססיה חולנית למה יגידו עליו בתקשורת, לא יכול להנהיג את מדינת ישראל. כל יום נוסף בתפקידו הוא נזק לאזרחי ישראל".

ביום רביעי תעלה במליאה הצעת חוק של סיעת מרצ לפיזור הכנסת. יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג: "אנחנו קוראים לכל הסיעות ולחברי הכנסת שטובת ישראל לנגד עיניהם: אל תפקירו את הממשלה שלנו לראש ממשלה שחשוד בשלושה תיקי שוחד חמורים. תיק השוחד החמור ביותר עד כה לא משאיר מקום לספק - ראש ממשלה שחשוד בעבירה החמורה ביותר בספר החוקים הישראלי לאיש ציבור לא יכול לכהן בתפקידו ולו עוד דקה אחת. לראש הממשלה אין מנדט מוסרי וציבורי לשבת בכסאו ועליו להתפטר היום. על ישראל ללכת לבחירות".