"כל המבקשים לפגוע בעם היהודי צריכים להבין - לעולם לא נובס על ידי שנאה"

שר התפוצות בנט התייחס לרצח בבית כנסת בסן דייגו: "ישראל עומדת לצד אחינו ואחיותינו באמריקה". ח"כ סמוטריץ': "מדינת ישראל וארה"ב חייבות לשלב ידיים ולמגר את האנטישמיות הגואה בכדי למנוע הישנות של מעשים חמורים כאלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/04/19 08:55 כג בניסן התשעט

"כל המבקשים לפגוע בעם היהודי צריכים להבין - לעולם לא נובס על ידי שנאה"
בנט, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פשע השנאה בבית הכנסת שבסן דייגו, במהלכו נרצחה מתפללת ונפצעו כמה נוספים, עורר תגובות במערכת הפוליטית הישראלית שקראו למיגור האנטישמיות הגוברת במדינה

 "מדינת ישראל מחויבת לשלומם של יהודי כל העולם, בכל מקום שהם", אמר יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' והדגיש כי "מדינת ישראל וארה"ב חייבות לשלב ידיים ולמגר את האנטישמיות הגואה בכדי למנוע הישנות של מעשים חמורים כאלה".

סמוטריץ' הוסיף כי הוא "שולח את תנחומיי למשפחת הנרצח, מאחל רפואה שלמה לכל הפצועים ומבקש לחבק את הקהילה היהודית בפאווי ובסאן דיגו כולה. העם בישראל כולו איתכם ברגעים הקשים האלה".

שר התפוצות, נפתלי בנט, ציין כי הוא "עוקב בדאגה עמוקה אחר האירועים הטראגיים בקליפורניה, כאשר שוב דם יהודי נשפך באחד הימים הקדושים ביותר שלנו, דווקא במקום של תפילה. גם לנוכח הטרור והשנאה, שוב אנו שומעים דיווחים על אומץ יוצא דופן, שכן רב הקהילה - שנפצע בעצמו - ביקש להגן על המתפללים מפני היורה האכזרי".

לדבריו, "כל המבקשים לפגוע בעם היהודי צריכים להבין - אנחנו עם חזק ומאוחד ולעולם לא נובס על ידי שנאה. ישראל עומדת לצד אחינו ואחיותינו באמריקה, ולצד העם האמריקני כולו נגד הטרור. המחשבות והתפילות שלנו עם הפצועים ועם הקהילה היהודית כולה. אני רוצה להודות למשטרה המקומית ולכוחות הביטחון, שנראה כי הגיבו במהירות ובמקצועיות כדי למנוע טרגדיה חמורה יותר".

"בואו נסיים עם הסיסמאות של אחדות ונגיע לזה". סמוטריץ

סמוטריץ'צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בפשע השנאה, שאירע בבית כנסת של חב"ד בעיירה פאווי, נרצחה מתפללת ושלושה נוספים נפצעו לאחר שסטודנט אמריקני פתח עליהם באש בזמן שהתפללו ביומו האחרון של חג הפסח.

בליגה נגד השמצה, הנאבקת באנטישמיות, אמרו כי הם "הרוסים כואבים את אבדן חייהם של חפים מפשע במתקפה הנוראית על בית הכנסת בקליפורניה. מדובר במתקפה נפשעת על הקהילה היהודית כולה.

"הלב נשבר למראה טרגדיה נוספת בשבת שחל ביום בו אנו מציינים את סופו של חג הפסח. 
בנוסף, אנו מציינים שישה חודשים לאירוע הירי בבית הכנסת "עץ החיים" בפיטסבורג, האירוע האנטישמי הקטלני ביותר בתולדות יהדות ארה"ב".

עוד אמרו כי "הירי הזה הוא תזכורת למציאות ולטבעה האלים של האנטישמיות. הוא צריך להוות קריאה לפעולה לכולנו כחברה להתמודד אחת ולתמיד עם השנאה. יהודים ובני כל הדתות לא צריכים לחיות בפחד כשהם הולכים לבתי התפילה שלהם".