"ישראל היא המגן של אירופה - הגיע הזמן שאירופה תבין זאת"

ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו הגב' שרה נתניהו בליטא נמשך. בביקור היום הודה רה"מ לשר החוץ הליטאי ואמר: "אתה ניצב לצידה של ישראל. אתה מספר לעמיתיך על מה שישראל עושה כדי להציל את חייהם של אזרחים אירופיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/08/18 16:23 טו באלול התשעח

"ישראל היא המגן של אירופה - הגיע הזמן שאירופה תבין זאת"
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו בביקור בליטא, צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו הגב' שרה נתניהו ביקרו היום בבית הכנסת הכוראלי בווילנה. זהו בית הכנסת היחיד בעיר ששרד את מלחמת העולם השנייה.

רה"מ נתניהו ורעייתו נפגשו בבית הכנסת עם נציגי הקהילה היהודית של ליטא, ביניהם יו"ר הקהילה היהודית של ליטא פיאנה קוקליאנסקי, ראשי הקהילה היהודית בליטא, אנשי הקהילה, רבנים וחזנים. באירוע השתתפו גם שר החוץ של ליטא לינאס לינקביציוס וחבר הפרלמנט של ליטא עמנואל זינגריס.

רה"מ נתניהו אמר בביקור בבית הכנסת כי זהו יום מרגש עבורו ועבור רעייתו להיות בבית הכנסת הכוראלי יחד עם שר החוץ של ליטא, לינאס. "ידיד היקר לינאס. אני רוצה להודות לך על שאתה ניצב לצידה של ישראל ולצד האמת בפורומים אירופיים, על כך שאתה מספר לעמיתיך על מה שישראל עושה כדי להציל את חייהם של אזרחים אירופיים רבים כל כך. בזכות אנשי המודיעין האמיצים ורבי התושייה שלנו, הצלנו חיים של אזרחים אירופיים רבים במדינות רבות. ישראל, במובנים רבים, היא המגן של אירופה, והגיע הזמן שאירופה תבין זאת." אמר נתניהו.

עוד אמר נתניהו בביקור כי "ראינו את תפארתה של וילנה היהודית שאבדה, ובביקור זה אנחנו רואים ביטוי למה ששוקם – עלייתה של מדינת ישראל היהודית שנולדה מחדש. איזו דרך עשינו ב-75 שנה, מבורות המוות של פונאר למעצמה הולכת ועולה בעולם. איזו דרך עשינו."

"באמצעות היכולת הזאת להגן על עצמנו, בנינו מדינה מופלאה בפרק זמן כל כך קצר. יש לנו מדע, יש לנו טכנולוגיה, יש לנו תרבות, יש לנו לימודי רבנות, יש לנו אמונה ויש לנו קידמה. ישראל משמשת מגדלור, דוגמה ומופת למה שעם חופשי יכול לעשות ברגע שניתנת לו ההזדמנות להיות אדון לגורלו. עם העצמאות הזאת, יש לנו עכשיו ידידויות חדשות, ויש לנו ידידות כזאת עם ליטא הדמוקרטית."

 

יחד עם זאת, הדגיש נתניהו ואמר כי ישנם שני לקחים מן השואה שלעולם לא נשכח. הראשון הוא שחובה לגדוע את הרשע באיבו, לעצור דברים רעים כשהם קטנים, להילחם בברבריות, בטרור וברדיקליות כשהם קטנים ולא לאפשר להם לגדול. השני הוא שליהודים תהיה היכולת להגן על עצמם בכוחות עצמם. זוהי המשמעות של המדינה היהודית. זה מה שעשינו וזה מה שתמיד נעשה. נצח ישראל לא ישקר. דברי נתניהו.

 


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368