ישראל ביתנו הודיעה: נצביע נגד חוק המרכולים

במכתב שנשלח ליו"ר הקואליציה, הודיעה סיעת ישראל ביתנו כי הסיעה "מתנגדת להצעת 'חוק המרכולים' ודורשת שלא להעלות את הצעת החוק להצבעה במליאת הכנסת". רק לפני שלושה ימים הסתיים המשבר מול המפלגות החרדיות

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/11/17 20:27 יא בכסלו התשעח

ישראל ביתנו הודיעה: נצביע נגד חוק המרכולים
בדרך לעימות? דרעי וליברמן, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי מקדם את "חוק המרכולים", אך סיעת ישראל ביתנו הודיעה במכתב שהועבר היום לידיו של יו"ר הקואליציה דוד ביטן, כי תצביע נגד הצעת החוק אם וכאשר יעלה להצבעה במליאת הכנסת. "סיעת ישראל ביתנו מתנגדת להצעת 'חוק המרכולים' ודורשת שלא להעלות את הצעת החוק להצבעה במליאת הכנסת", כך במכתב.

יו"ר סיעת ישראל ביתנו רוברט אילטוב ציין עוד במכתב שהועבר לביטן , כי במידה והצעת החוק תעלה להצבעה, חברי הכנסת של ישראל ביתנו יצביעו נגדה. עוד צוין כי שרת העלייה והקליטה סופה לנדבר תצא מהמליאה בעת ההצבעה.

רק לפני שלושה ימים הסתיים המשבר הקואליציוני עם המפלגות החרדיות, אחרי פגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לראשי הסיעות החרדיות, שבה הגיעו הצדדים לפשרה שתפתור את משבר עבודות הרכבת בשבת וחוק המרכולים.

על פי ההסכם, יחוקק חוק שיקבע כי דרעי יוכל לפסול חוקי עזר עירוניים הנוגעים לפתיחת עסקים בשבת, אולם המרכולים בתל אביב לא ייסגרו בשבת.

"הצלחנו להגיע להסכמות בעניין חוק המרכולים ובכל הנושאים האחרים, באמצעותם נשמור על הסטטוס קוו בכל הארץ", אמר דרעי בתום הפגישה בה הושג ההסכם  "השבת חשובה לנו מאוד. זו מדינה יהודית ורוב אזרחי ישראל רוצים לחוש שבת ברחובות ובערים. בימים האחרונים קיימנו שיחות וישיבות כדי להבטיח שהסטטוס קוו יישמר בלי כפייה וללא מלחמות יהודים".

עוד ציין דרעי כי "אנחנו כבר חודשים ארוכים פועלים על פי ההסכם הקואליציוני עם כל מרכיבי הקואליציה. כולם יודעים שהקואליציה מחויבת לסטטוס קוו". עם זאת, הוא סיפר כי יש לו ביקורת רבה על אופן ההתנהלות של הקואליציה בחודשים האחרונים, בעיקר בנושא השבת. "יכולנו לחסוך הרבה בעיות, חבל שהגענו לזה".

בעקבות התנגדות ישראל ביתנו לחוק המרכולים תקף יו"ר התאחדות בעלי המרכולים, קובי ברמר, את שר הביטחון ליברמן ואמר: "אני מצדיע לשר הביטחון ליברמן. אחרי שהוא איים לחסל את הנייה תוך 48 שעות הוא ממש את איום החיסול עלינו ומחסל את בעלי המכולות ובעלי עסקים קטנים".

עוד הוא אמר כי "שר הבטחון ליברמן מנסה בהודעתו לקושש כמה קולות על חשבוננו, תוך פוליטיקה קטנונית של הסתת הנושא לכפיה דתית. בעלי המכולות והסוחרים הקטנים במדינת ישראל שמעוניינים לנוח בשבת, מודיעים שמפלגת ישראל ביתנו שנותנת יד לגזלתנו נמחקה ממפת האופציות של הסוחרים.מי שמפעיל חיסול ממוקד עלינו שלא יגיע לבקש את עזרתנו ביום פקודה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן