ישראל אישרה את העברת הכסף לרצועה. בכיר חמאס: "לא נקבלו"

הקבינט ביטחוני מדיני החליט לקבל את המלצת מערכת הביטחון ולאפשר את העברת הכסף הקטארי לעזה. בארגון הטרור העזתי סירבו לקבלו "בשל התנאים שהשית עליהם הכיבוש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/01/19 16:33 יח בשבט התשעט

ישראל אישרה את העברת הכסף לרצועה. בכיר חמאס: "לא נקבלו"
ארכיון: תושבי עזה מקבלים את הכסף הקטארי, צילום: פלאש 90. עבד רחים חטיב

הקבינט המדיני ביטחוני החליט היום (חמישי) על העברת הכסף הקטארי לרצועת עזה, אך בכיר חמאס הצהיר כי ארגונו סירב לקבל אותו.

"ערכנו דיונים היום עם השגריר הקטרי וסירבנו לקבל את הכספים הקטרים בשל התנאים שהשית עליהם הכיבוש", כך אמר בכיר בארגון הטרור העזתי, ח'ליל אלחיה במסיבת העיתונאים, כפי שפורסם על ידי אבו עלי אקספרס.

גורם מדיני בכיר התייחס להחלטת ישראל להפשיר את העברת הכספים לרצועת עזה וטען כי ההחלטה התקבלה לאור המלצת מערכת הביטחון לאפשר את העברת 15 מיליון הדולרים מקטאר.

בתוך כך, לאור המתיחות הגואה בדרום לאחר שצה"ל תקף עמדות ויעדי חמאס בתגובה לניסיונות החדירה לישראל ולפציעת קצין ישראלי, פרס הצבא סוללות כיפת ברזל בעוטף עזה ובגוש דן וכן גייס בצו 8 לוחמים ממערך ההגנה האווירית.

החליטו שלא להחליט? הקבינט

אישרו את העברת הכספים הקבינטצילום: פלאש 90. מרקו

ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו) תקף את ההחלטה ואמר כי "בתגובה לירי הצלפים על קצין צה"ל החליטה ממשלת ישראל להמטיר גשם של דולרים על הרצועה. המציאות עולה על כל דמיון והממשלה הזו איבדה את גרם הלגיטימיות האחרון שהיה לה. החמאס היישיר מבט לחברי הקבינט והם השפילו עיניהם, והפקירו את אזרחי ישראל לחסדי החמאס."

יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, תקף את נתניהו ואמר כי הוא "משחד את חמאס ב-15 מיליון דולר, אבל אפילו הטרוריסטים לא מוכנים לקבל את מזוודות הכסף. נתניהו משפיל את הכבוד הלאומי. ביזיון. אפשר לשנות את המציאות הזו בשילוב אמצעים בטחוניים ובריתות מדיניות עם מדינות ערב המתונות. וזה מה שנעשה. אנחנו מתחייבים".

יו"ר התנועה, ח"כ ציפי לבני,התייחסה למצב בדרום ואמרה כי "נתניהו סיבך אותנו בפרוטקשן מסוכן ועכשיו החמאס מחזיק אותנו בצוואר. כניעה לחמאס וקיפאון מדיני הוא כישלון ביטחוני חמור. רוה״מ הראשון שמשלם לחמאס והאחרון לזהות את הסכנה. זה מביך ומסוכן, לתושבי העוטף ולישראל כולה. כשאויבנו מסתכלים ולומדים, התנועה תוביל מדיניות ביטחונית אחרת - נגד החמאס.״