ישראלי חדר לפייסבוק של מפלגת הימין הקיצוני הגרמנית

שחק שפירא, ישראלי שחי בגרמניה, חדר לשורות מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה" במשך כמעט שנה. לבסוף הוא השתלט על דפי הפייסבוק שלה ושינה את שמותיהם: מ-"אהבת המולדת" ל-"אהבת חומוס"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/09/17 20:31 יג באלול התשעז

ישראלי חדר לפייסבוק של מפלגת הימין הקיצוני הגרמנית
שחק שפירא, מתוך ערוץ היוטיוב שלו, צילום: צילום מסך יוטיוב

שחק שפירא, פעיל פוליטי וסאטיריקן ישראלי שחי בגרמניה, הצליח להשתלט על כ-עשרות דפי פייסבוק התומכים במפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה" באמצעות פרופילים מזויפים. 

לדבריו, הארגון שלו הצליח לסלק את מנהלי הדפים, והחל להפיץ מסרים של שלום ואחווה. מדובר ב-35 דפים  שלהם יחד כ-180 אלף עוקבים. הוא גם שינה את שמות הדפים: לדוגמה, דף בשם "אהבת המולדת" הפך ל-"אהבת חומוס". 
 
שפירא מכנה את עצמו "מנהל התעמולה" של מפלגה הפוליטית הסאטירית הגרמנית הקרויה "המפלגה". לטענתו הוא ופעילים נוספים פעלו במשך כמעט שנה כדי להיטמע בשורות מפלגת הימין ולקבל מעמד של מנהלים בדפי הפייסבוק שלה. 

"אלטרנטיבה לגרמניה" נוסדה בשנת 2013, והיא שמה דגש בין היתר על לאומיות ועל התנגדות לגוש האירו, לאסלאם ולנישואין חד מיניים. ראשיה הואשמו בעבר בהתבטאויות אנטישמיות קשות. בבחירות האחרונות לפרלמנט היא כמעט הגיעה לאחוז החסימה, אך נשארה בחוץ. 

שפירא, המתנגד בחריפות למפלגה, אמר שנראה שדפי הפייסבוק נוהלו בידי רובוטים "כדי להפיץ פרסומות של 'אלטרנטיבה לגרמניה', פייק ניוז ושיח שנאה" לעוקבים. הוא אמר שמטרת מעשיו היא "להראות להם שעובדים עליהם".