ישיבת שעלבים ביום גיוס מיוחד

אחרי 58 שנים של פעילות ענפה, קריית החינוך שעלבים ביום התרמה מיוחד שבעזרתו ימשיכו להפיץ את התורה ולחנך את הדור הצעיר

חדשות כיפה תוכן שיווקי 11/06/18 10:29 כח בסיון התשעח

ישיבת שעלבים ביום גיוס מיוחד
צילום: יח"צ

ברחבי הארץ, וגם בעולם, פזורים להם אלפי בוגרים של קריית חינוך שעלבים. לאחר 58 שנים של פעילות ענפה, מתהדרת הקריה במגוון מוסדות לכל הגילאים, אך הסיפור שלה מתחיל עוד בשנות 1960, אז הוקם המוסד החינוכי הראשון בקריה - ישיבת ההסדר. 

ראש הישיבה הראשון ולמשך 35 שנה היה הרב מאיר שלזינגר, ששימש באותה העת גם רב הקיבוץ שעלבים. לאחר עשור של פעילות נפתחה גם הישיבה התיכונית ולאחריה האולפנה.


אלפי תלמידים באו בשעריהם, ובאותה העת גם התרחבה הקריה ונפתחו בה מוסדות נוספים: פעוטון לגיל הרך גני ילדים לגדולים יותר, בתי-ספר "שלהבת" לבנים ולבנות, ישיבה תורנית לאומית "דרך החיים", "שלוחה" שהיא גם ישיבת הסדר אולם במסלול ייחודי וכולל אברכים לרבנות ולדיינות.

 

לאחר שנים של פעילות, החליטו בקרית החינוך להרחיב את האופקים עבור מי שלא חי בישראל, אך רוצה אווירה של תורת ארץ ישראל והקימו את המסגרות לבני ובנות חו"ל.

אלה מגיעים לארץ למשך תקופה, לומדים תורה וסופגים את ארץ ישראל, דבר שלא יכלו היו לעשות בשבתם ברחבי העולם.

הצלחת התוכנית מעוררת התפעלות. כ-40% מבוגרי התוכנית עלו לארץ וקבעו ביתם בישראל.

קריית החינוך מתפרשת על פני 130 דונם בה מבני חינוך על שטח כולל של כ-30,000 מ"ר והשאר מגורי אברכים וצוות מרחבים ירוקים ענקיים ומגרשי משחק, שמשמשים חלק מהתפיסה החינוכית של הקריה. 

 

אם תבחרו שילדיכם יהיו חלק ממשפחת הקריה, תדעו שהגיעו לידיים טובות. אלה ידיים שרוצות לעצב ולחנך דורות לחיי תורה מלאים לאהבת תורה, אהבת ארץ ישראל ואיש את רעהו. בקריה שמים דגש גדול על מעורבות חברתית, דבר שמשתלב היטב בתפיסת החינוכית של כל המוסדות שלה. 

דבר נוסף שייחודי לקריה הוא מגורי הרבנים והצוות החינוכי ברחבי קריית החינוך. כך רואה את עצמה הקריה מאפשרת מענה הוליסטי לתלמידים ולתלמידות, גם מעבר לשעות הלימודים. הקרבה הפיזית של הצוות החינוכי והרבני, הזמנות של התלמידים לפחות אחת לשבוע לבתי הרב ולארוחות שבת אצל האברכים, נותנת תחושת חמימות וחיבוק לאלה שמגיעים מרחוק ומקרוב להיות חלק ממשפחת הקריה. 

הצוות החינוכי והרבני שם דגש רב על יחס אישי לכל תלמיד ותלמיד! על חינוך ליראת שמים, כבוד בין אדם לחברו ומצוינות. אלה ערכים שכל בוגר או בוגרת שעלבים יכול להתהדר בהם וללכת איתם בגאון. 


"גם אני בוגר/ת שעלבים",

זה משפט הנאמר בגאווה ע"י אלפי בוגרים ובוגרות.

זה משפט שבכל מקום בו ייאמר, סביר שייענה בתשובה: "גם אני"!

זה משפט הפותח דלתות ולבבות, כבר 58 שנים. 


הרבים המתדפקים על דלתות המוסדות השונים של הקריה מהווים עדות נאמנה על התנופה בה נמצאים מוסדות הקריה.

פרטים נוספים על יום ההתרמה המיוחד