ישיבה חדשה בשומרון: לזכרו של החייל שנהרג

בכפר תפוח שבשומרון חנכו את 'ישיבת אבינועם', שלוחה של ישיבת אלון מורה לזכרו של קצין צה"ל אבינועם דוד כהן שנהרג בתאונת אימונים. אחיו: "אנחנו מרגישים שהוא יושב איתנו כאן ממש בבית המדרש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/08/18 21:48 א באלול התשעח

ישיבה חדשה בשומרון: לזכרו של החייל שנהרג
קובעים מזוזה בישיבה החדשה, צילום: רועי חדי

'ישיבת אבינועם' נחנכה היום (ראשון) ביישוב תפוח בשומרון. הישיבה הגבוהה נקראה על שמו של קצין צה"ל שנהרג בתאונת אימונים ברמת הגולן.

סג"מ אבינועם דוד כהן ז"ל, נהרג לפני כשנה במהלך תאונת אימונים יחד עם סגן אבשלום יצחק ערמוני במהלך אימון, לאחר שהרכב המשוריין עליו נסעו התהפך.

אבינועם למד בישבת אלון מורה והישיבה החדשה, אשר תשמש כשלוחה של הישיבה הגבוהה באלון מורה, פתחה את שעריה עם 55 תלמידים מכל רחבי הארץ. בראש המוסד יעמוד הרב דוד אמיתי.

בחנוכת הישיבה השתתפו הורי הקצין, שמעון וגילה אשר התרגשו מאד. רב השומרון הרב אליקים לבנון ברך את התלמידים החדשים במקום ודיבר על החשיבות בהגדלת התורה, וכן סיפר בהתרגשות על מידותיו של תלמידו, "אבינועם היה בעל מידות כל כך מיוחדות שזו זכות גדולה להקים ישיבה שנקראת על שמו, כאן בשומרון". 

חניכת הישיבה החדשה בשומרון

חניכת הישיבה החדשה בשומרוןצילום: רועי חדי

בנוסף במקום נכח ראש מועצת שומרון יוסי דגן שאמר כי "זכות לנו, ואני מודה להורים ולמשפחה היקרה שנתנו לנו את הזכות והכבוד, שהישיבה החדשה בשומרון תקרא על שמו של סג"מ אבינועם דוד כהן, שהיה גם תלמיד חכם ואוהב תורה וגם קצין ולוחם בצה"ל, שנפל במהלך פעילות לחיזוק ביטחון ישראל. הישיבה כאן במרומי היישוב תפוח, ישוב חשוב במקום מרכזי בלב השומרון".

הרב אמיתי, ראש הישיבה,קבע במקום מזוזה ואמר כי "פעם אחרונה שקבענו יחד מזוזה, אני ויוסי דגן זה היה  במבנה הגדול בשאנור שממנו גורשנו לפני 13 שנה", הרב פנה להורים השכולים ואמר כי "המדרש אומר על הפסוק "וְנָתַתִּי לָהֶם בְּבֵיתִי וּבְחוֹמֹתַי יָד וָשֵׁם טוֹב מִבָּנִים וּמִבָּנוֹת" שאלו בתי כנסיות ובתי מדרשות, אנו זוכים היום להקים יד ושם לזכרו של אבינועם". 

מלבד בני משפחתו של אבינועם, תושבי תפוח ואורחים נוספים השתתפו באירוע גם רב היישוב הרב שמעון רוזנצוויג, יו"ר מזכירות היישוב דורון הלל, מ"מ ראש המועצה דוידי בן ציון וסגן ראש המועצה ניסים שמח תושב היישוב.

אחיו של אבינועם ציטט ממזמור תהילים "לדוד ה' אורי וישעי" אותו נוהגים להוסיף בתפילה בחודש אלול ותשרי "תפילתו של אבינעם תמיד היתה -  שבתי בבית ה' כל ימי חיי, הוא לא חשב שהוא ישב כל כך בקדמת בית המדרש, אנחנו מרגישים שהוא יושב איתנו כאן ממש בבית המדרש, בבית ה' ממש קרוב, מקדימה".