ישוב חדש לבעלי צרכים מיוחדים

השר אורי אריאל הגיע להרמת כוסית לכבוד הכרזת הקמת היישוב שיבולת בגליל התחתון. אופיר שיק מאגודת שיבולת ל"כיפה": "בישוב יתגוררו אנשים עם מוגבלות לצד אנשים ללא מוגבלות"

חדשות כיפה מירב כהן 14/08/18 19:23 ג באלול התשעח

ישוב חדש לבעלי צרכים מיוחדים
השר אריאל בהרמת כוסית בבית רימון, צילום: ללא

היישוב שיבולת יוקם בצמוד לבית רימון. ייחודו של היישוב שיבולת הוא מתועד להיות יישוב קהילתי ייחודי המיועד לאוכלוסייה בעלי צרכים מיוחדים.

השר אריאל, מלווה את תהליך הקמת יישוב שיבולת ומלווה את הגרעין מיום הקמתו. יחד עם החטיבה להתיישבות אמר: "זכיתי להיות בין היוזמים והמקדמים להקמת היישוב שיבולת. אתמול בקבינט הדיור של הממשלה, הוחלט על אישור שלושה יישובים חדשים. החלטה זו מבשרת על התקדמות מרעננת וציונית הנותנת כוחות מחודשים בכדי להמשיך וליישב את הארץ".

בהמשך דבריו חיזק את המועצה האזורית גליל תחתון ותושביה וטען שהם ישמחו לאמץ לחיקם מתיישבים חדשים, המשלבים בתוכם גם בעלי מוגבלויות והם רואים בכך ערך עליון. 

אופיר שיק מייסד אגודת שיבולת: "שיבולת תקום בע"ה כמודל ייחודי לתפארת המדינה בה יחיו כקהילה אחת אנשים עם מוגבלות לצד אנשים ללא מוגבלות, ואף תחזק את ההתיישבות בגליל התחתון".

בסקר שנערך לחברה למתנ"סים פורסם כי כ-90% מההורים לילדים לא היו מעוניינים שילדיהם ישתתפו בפעילות (חוג, קייטנה וכדומה) עם ילד עם מגבלה. שיק אמר ל"כיפה" שהסקר מוכיח את נחיצותו של ישוב כזה שמעצים את מקומם של בעלי הצרכים המיוחדים בחברה. 

לישוב הענות רבה וכבר עשרות משפחות פנו לאגודה להתגורר בו. הישוב צפוי להתאלכס בשנת 2021