יקיר המתנחלים? שיתוף פעולה בין יעלון ליו"ר העבודה

השניים, המצויים בקשרי ידידות, לא דיברו על אפשרות של ריצה משותפת, אך סיכמו על שיתופי פעולה. דבר הפגישה ממשיך את הפרסומים על ניסיונות השניים לסלול את דרכם לכס ראש הממשלה. יעלון: "נפגש עם כולם. בעד אחדות ישראל"

חדשות כיפה משה ויסטוך 16/08/17 08:39 כד באב התשעז

יקיר המתנחלים? שיתוף פעולה בין יעלון ליו"ר העבודה
יעלון בכנס הרצליה, צילום: אריאל חרמוני פלאש 90

ממשיך לעבוד: יו"ר מפלגת העבודה החדש אבי גבאי, נפגש לאחרונה עם שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון והשניים סיכמו על שיתוף פעולה בין הצדדים. כך פורסם הבוקר (רביעי) ב'הארץ', שם הודגש כי בפגישה לא דובר על ריצה משותפת.

השניים מצויים בקשרי ידידות במיוחד לאור העובדה שלאחר שאביגדור ליברמן החליף את יעלון בתפקיד שר הביטחון, החליט גבאי להתפטר מהממשלה.

בתגובה לפרסומים צייץ יעלון בטוויר והבהיר כי הוא אכן נפגש עם גבאי, אך הוא לא רואה עם זה כל בעיה. "נפגש עם כולם", הוא כתב והוסיף כי הוא "בעד אחדות ישאל. כל מי שמוכן לקבל את תפיסתי המדינית והממלכתית הוא שותף פוטנציאלי#ימין ממלכתי".

עלה לסיבוב השני. גבאי מצביע

עלה לסיבוב השני. גבאי מצביעצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

גבאי, שמשוכנע כי הוא יכול לנצח את נתניהו בבחירות, מודע לכך שניסיונו הפוליטי הדל עלול לעמוד לו לרועץ. על כן הוא נפגש מאז שנבחר עם שורת אישים מהמערכת הפוליטית בהווה ובעבר, כמו יאיר לפיד ואהוד ברק, כדי לבחון את האפשרויות השונות שעומדות בפניו.

אתמול אף פורסם כי בין גבאי לברק נרקם הסכם, לפיו ראש הממשלה לשעבר ישוריין במקום גבוה ברשימת העבודה ויובטח לו תפקיד שר הביטחון. ברק מצידו הכחיש את הפרסום וכינה אותם "פייק ניוז".

יש לציין כי מאז שהתפטר מתפקידו, מנסה יעלון לבחון חיבורים אפשריים שיסללו את דרכו חזרה לחיים הפוליטיים ואף לכס ראש הממשלה. בין האנשים ששמם עלה בעבר בפוטנציאל חיבור עמו, הם שר האוצר משה כחלון, ח"כ אורלי לוי אבוקסיס וכן יו"ר יש עתיד יאיר לפיד.