"יצאתי מהבית במטרה לרצוח יהודי": פרטי חקירתו של המחבל שרצח את אורי אנסבכר נחשפים

ערפאת ארפאעיה מתאר את רגעיה האחרונים של אורי ז"ל, ואת המניע למעשיו: "בגלל הכיבוש ובגלל היחס לעוברים במחסומים בשטחים ובירושלים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/03/19 08:34 כו באדר א'

"יצאתי מהבית במטרה לרצוח יהודי": פרטי חקירתו של המחבל שרצח את אורי אנסבכר נחשפים
ערפאת ארפאעיה, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

פרטים מחקירתו של ערפאת ארפאעיה, המחבל שרצח את אורי אנסבכר ז"ל, נחשפים. ארפאעיה מתאר איך יצא מביתו על מנת להרוג יהודים "בגלל הכיבוש", מצא את אורי ביער הבודד, אנס ורצח אותה. לאחר מכן נמלט מהמקום. 

בחקירתו סיפר ארפאעיה, תושב חברון, כי שבועיים לפני הרצח קנה כיפה ותכנן לרצוח יהודים. לחוקריו הסביר את מהלכיו: "כדי שאוכל להיכנס לישראל מבלי שיחשדו בי ושלא יזהו שאני שוהה בלתי חוקי"

הוא יצא מביתו בחברון כשהוא מצויד בכיפה וגם בסכין שאותה החביא בבגדיו. לחוקרים אמר: "יצאתי מהבית במטרה לרצוח יהודי בגלל הכיבוש ובגלל היחס לעוברים במחסומים בשטחים ובירושלים".

בהמשך הגיע המחבל לעין יעל "ראיתי בחורה. אמרתי לה בערבית: 'שלום, אני ערבי'. ראיתי שהיא לא מבינה מה שאמרתי, אז אמרתי לעצמי: 'אני עושה איתה יחסי מין - בטוב וברע'''. 

במהלך שחזור הרצח הנורא סיפק ארפאעיה פרטים כאמור מזעזעים על רגעיה האחרונים של הנרצחת אורי אנסבכר ז"ל. הוא סיפר כי התנפל על אורי ודקר אותה שלוש דקירות באמצעות הסכין שהיתה ברשותו. הוא גרר אותה למרחק של כ־150 מטרים. אורי ניסתה להתנגד ואף צעקה, אולם ביער השומם איש לא יכול היה לשמוע אותה. 

לאחר מכן דקר אותה עוד מספר פעמים, סתם את פיה בצעיף שלה, וכפת את ידיה בחגורה. הוא אנס אותה ולאחר מכן לקח את הטלפון הנייד שלה והחל להימלט מהמקום. במהלך מנוסתו ארפאעיה הוציא מהטלפון את כרטיס הזיכרון והשליך אותו מתחת לסלע. לאחר מכן הוא נסע לשטחי הרשות הפלשתינית במונית. 

ארפאעיה הסתתר בראמללה בימים שלאחר הרצח, עד שכוחות הביטחון תפסו אותו. מאז הוא נמצא במעצר בשב"כ. לפי העדות שנגבתה ממנו גרסו חוקרי השב"כ כי מדובר בפיגוע על רקע לאומני.