התנאי של יפעת ארליך: הבטחת המקום השלישי ברשימה המאוחדת

פרסום ראשון: הנבחרת החדשה בבית היהודי, העיתונאית יפעת ארליך, דרשה את המקום השלישי ברשימה המאוחדת של הציונות הדתית. ארליך תקיים בצהריים מסיבת עיתונאים עם הרב רפי פרץ

חדשות כיפה מירב כהן ויהונתן קליין, חדשות כיפה 13/02/19 10:22 ח באדר א'

התנאי של יפעת ארליך: הבטחת המקום השלישי ברשימה המאוחדת
צילום: ללא

יפעת ארליך דרשה את המקום השלישי, לא רק בבית היהודי - אלא גם ברשימה המשותפת, כתנאי סף. ארליך אמרה הבוקר (ד') לחדשות כיפה לאחר הפרסום על שיבוצה ברשימה, בתשובה לשאלה האם היא תהיה במקום השלישי גם ברשימה המאוחדת של הציונות הדתית, עם האיחוד הלאומי, עצמה יהודית ו'יחד': "זה היה תנאי סף שלי". מעבר לכך סירבה להתראיין.

היום בצהריים יקיימו ארליך והרב רפי פרץ מסיבת עיתונאים משותפת בבית סוקולוב בתל אביב. הוועדה המסדרת של הבית היהודי בחרה הבוקר ביפעת ארליך, לאחר שהגיעה לקו הסיום יחד עם המועמדות ניצנה דרשן-לייטנר ועידית סילמן.

בהודעת הבית היהודי נאמר: "המועצה הציבורית של מפלגת הבית-היהודי שמחה להודיע על בחירתה של יפעת ארליך למקום השלישי ברשימה. יפעת היא תוספת כח משמעותית לבית-היהודי ומייצגת את ציבור הצעירים המגוון, התוסס, הערכי והדעתן של הציונות הדתית והמסורתית. 
חברי המועצה קוראים למפלגה לשמור ולהבטיח את מקומה של הנציגה הנשית ברביעיה המובילה ברשימה בכל מו"מ והסכם עם מפלגות נוספות. קול נשי משמעותי ומוביל הוא חיוני להצלחת הבית היהודי בבחירות ובכנסת ואסור לוותר עליו".

מהבית יהודי נמסר: "הוועדה המסדרת אינה התחייבה בפני יפעת על המקום השלישי, אלא ממליצה להציב את האישה שנבחרה למקום השלישי ברשימה המאוחדת".