יעל שבח: "הנחמה שלנו היא לא בנקמה אלא בבניין הארץ"

אלמנתו של רזיאל שבח הודתה לכוחות הביטחון על תפיסת המחבלים שרצחו את בעלה ואיחלה החלמה מהירה לפצועים. עם זאת היא ציינה כי נחמתם תהיה באישור הסדרת יישובם, "אני מבקשת מראש הממשלה, שבור את השתיקה שלך אמץ ואשר את חוות גלעד"

חדשות כיפה משה ויסטוך 18/01/18 08:51 ב בשבט התשעח

יעל שבח: "הנחמה שלנו היא לא בנקמה אלא בבניין הארץ"
יעל עם רזיאל הי"ד וכמה מילדיהם, צילום: באדיבות המשפחה

יעל שבח התייחסה הבוקר (חמישי) לתפיסתם של המחבלים שרצחו את בעלה, הרב רזיאל שבח הי"ד, ושלחה החלמה ללוחמים הפצועים.

"אני מודה לכוחות הביטחון על פעולתם הנחושה לתפיסת המחבלים", היא אמרה והוסיפה כי היא "שולחת מכאן איחולי החלמה לפצועים מכוחות המשטרה שפעלו בנחישות ובגבורה".

בנוסף היא ציינה כי "מעבר לזה אין לאירוע הזה שום משמעות בשבילי. הנחמה שלנו היא לא בנקמה אלא בבניין הארץ. אני מבקשת מראש הממשלה, שבור את השתיקה שלך אמץ את ההצעה של שר הביטחון לאשר את חוות גלעד והעלה אותה *ביום ראשון הזה לאישור הממשלה. זו הנחמה שלנו זו הבקשה שלנו זו התשובה האמיתית לרצח הזה של בעלי אהובי ואב ילדי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך את לוחמי המג"ב והימ"מ על הפעולה, שמהלכה חוסל אחד המחבלים שרצחו בשבוע שעבר את שבח ויתר החשודים נתפסו.

"נגיע לכל מי שינסה לפגוע באזרחי ישראל, ומדינת ישראל תמצה עמו את הדין", הוא אמר ואיחל החלמה מהירה לשני הלוחמים הפצועים שפציעת אחד מהם מוגדרת כקשה. 

שר החינוך וחבר הקבינט הביטחוני-מדיני, נפתלי בנט, שלח גם הוא מסר בעקבות הפעולה הלילה וצייץ בטוויטר: "יידע כל מחבל שאין לו מסתור. מדינת ישראל תרדוף אותו עד ללכידתו או חיסולו.  אני מברך את הימ"מ על הפעולה האמיצה והמוצלחת ומאחל החלמה מהירה ומלאה ללוחמים הפצועים".

חיסלו ועצרו את רוצחי הרב שבח. כוח ימ"מ

חיסלו ועצרו את רוצחי הרב שבח. כוח ימ"מצילום: דוברות המשטרה

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, אשר עקב אחר ההתפתחויות במהלך הפעולה אמר כי הוא "גאה ומלא הערכה אל טובי בנינו אשר עדיין פועלים בשעות אלה במרדפם העיקש אחר רוצחיו של הרב רזיאל שבח ז"ל. תודתנו להם ולכל כוחות הביטחון הלוקחים חלק בפעולה חשובה זו בעוז רוח וגבורה. תפילותינו נתונות לשלומם של הלוחמים הפצועים ואנו שולחים להם חיבוק של חיזוק ואהבה".

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ציין כי "עם ישראל כולו מצדיע ללוחמי הימ"מ, צה"ל והשב"כ על הפעילות הלילה נגד המרצחים של הרב רזיאל שבח ז"ל. העברנו מסר ברור למרצחים הארורים ושולחיהם- לוחמינו יגיעו לכל מקום בו תסתתרו כדי לסגור אתכם חשבון ולמצות את הדין. כולנו מתפללים לרפואת הלוחמים שנפצעו".

מי שליווה את משפחת שבח במהלך השבעה, הוא ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, ששוחח במהלך הלילה עם גורמים בצה"ל ועודכן בתפיסת המחבלים. "אנחנו מברכים את כוחות הביטחון והימ"מ על פעולתם הנחושה לתפיסת המחבלים. ומודים להם".

עם זאת, הוא אמר דברים ברוח המסר של משפחת שבח, "נחמתנו היא בבניין הארץ. אני קורא לראש הממשלה להוביל את בניין הארץ ולהנהיג כפי שאנחנו יודעים שהוא יודע לעשות. להעלות ביום ראשון בישיבת הממשלה את הצעת המחליטים של שר הביטחון ולאשר את הסדרת חוות גלעד. זה צו השעה. זו בקשת המשפחה זו דרישתנו".

ח"כ מוטי יוגב מהבית היהודי: "מברך את מערכת הביטחון ואת הכוחות שפעלו הלילה בג'נין וקיימו : 'ארדוף אוייבי ואשיגם / ואשמידם...'. ידעו אויבינו שדם יהודי אינו הפקר. מאחל רפואה שלמה ללוחמים הפצועים ונחמה למשפחת הרב רזיאל. 'הרנינו גויים עמו כי דם עבדיו ייקום ונקם ישיב לצריו וכיפר אדמתו עמו'".

גם באופוזיציה בירכו על פעולת הימ"מ. יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי אמר כי הוא "מברך את זרועות הביטחון הארוכות והנחושות שלנו שמוכיחות שוב ושוב שהן מגיעות לכל מחבל ומאחל החלמה מהירה ללוחמים שנפגעו".

ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג הוסיף כי "תודה ללוחמי הימ"מ ,צה"ל וכוחות הביטחון על פעולה מוצלחת הלילה בג׳נין בה חוסל רוצחו של הרב רזיאל שבח. איחולי החלמה לפצועים והצדעה לעוסקים במלאכת מיגור הטרור. המציאות בשטח מתוחה, המאבק בטרור לא תם ויש להפעיל שילוב נכון של 'מקלות וגזרים' כדי להתמודד עם המציאות החדשה והמורכבת עם הפלסטינים".