יעלון על טרור העפיפונים: "הם שורפים לנו, אז גם אצלם יישרפו דברים"

שר הביטחון לשעבר קרא לפעול בתקיפות נגד משגרי עפיפוני התבערה, ואמר כי "מהרגע שזה התחיל בקטן הם היו צריכים לשלם מחיר כבד". על השבת הבנים: "פצע פתוח. מקווה שמפעילים את כל האמצעים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/07/18 16:57 כב בתמוז התשעח

יעלון על טרור העפיפונים: "הם שורפים לנו, אז גם אצלם יישרפו דברים"
יעלון, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שר הביטחון לשעבר, משה יעלון, קרא היום (ה') לפעול בתקיפות נגד משגרי עפיפוני התבערה מרצועת עזה, ואמר כי "מהרגע שזה התחיל בקטן הם היו צריכים לשלם מחיר כבד. הם שורפים לנו, אז גם אצלם יישרפו דברים. היינו מזמן צריכים לגרום להם לשלם מחיר". את הדברים אמר יעלון בריאיון לתוכנית "וואלה TALK" באתר וואלה.

יעלון הוסיף כי דיבורים על חיסול חמאס רק עושים נזק. "אלה איומי סרק. אולטימטומים שהם רק דיבורים גורמים נזק להרתעה. לא צריך לחכות שלושה חודשים כדי לנסות לשנות את המשוואה". לדבריו, "אי אפשר להגיע לשום פתרון צבאי בזבנג וגמרנו. המדיניות צריכה להיות כזו שהפלסטינים מבינים שיש להם אוטונומיה משלהם".

שר הביטחון לשעבר התייחס למשבר ההומניטרי ברצועה, ואמר: "אנחנו מתמרנים כדי שלא יגיעו למשבר. האחריות היא של חמאס ולא שלנו. אין שום מצור. יש סגר ביטחוני שעליו צריך לשמור. חמאס מוכיח את מה שאנחנו אמורים להבין, לא מעניין אותו קווי 67' אלא תל אביב, אשקלון, זכות השיבה. צריך להסביר את זה לעולם".

לגבי משבר החזרת הגופות של הדר גולדין ואורון שאול אמר יעלון כי מדובר ב"פצע פתוח", והסביר כי "יש גם אזרחים שלנו שם. מחובתנו לפעול להחזיר אותם אלינו, אני מקווה שמפעילים את כל האמצעים, וצריך להפוך את העניין שמחזיקים אנשים או חללים שלנו לנטל עליהם".

יעלון התייחס למצבו הפוליטי ואמר: "כשסיימתי תפקיד רמטכ"ל והתפטרתי כשר ביטחון לא היו לי 14-13 מנדטים אלא 20. לכן בחרתי שנתיים לנצל כדי לחרוש את הארץ, להגיע לכמה שיותר ישראלים פנים אל פנים ולא דרך מתווכים עם אינטרסים".

כשנשאל האם הוא מאמין בסקרים ענה: "לא. הם רלוונטיים רק כשנלך למערכת בחירות", והוסיף: "בתפיסת עולמי לא השתניתי. אם צריך להגדיר אותי אני ימין ממלכתי".

בנוגע לפרשת הצוללות אמר יעלון כי הוא משוכנע במעורבות של ראש הממשלה בפרשה. "הפרשה עוד לא הסתיימה, החקירה עוד לא הסתיימה, ומאחר ואני מכיר את הפרשה וחלק מהדברים יודע בדיעבד, אני משוכנע במעורבות שלו".

הוא סיפר כי מסר את עדותו בעניין וכי גם אנשי משרד הביטחון נשאלו. "אם כל סביבת ראש הממשלה נחקרת באזהרה ויהיו כתבי אישום - אם הוא לא ידע יש שאלה איך הוא מנהל את לשכתו", אמר.

"ידע שמה, מה הוא היה אמור לדעת?", נשאל יעלון, וענה: "שאנשים שסביבו מרוויחים הרבה כסף מהחלטות שלו. הוא צריך להסביר הרבה דברים, וגם מנהלי החקירה יצטרכו להסביר, ואם לא, אז אציג לעם ישראל את הדברים".