יישאר מחוץ לקואליציה? ברקוביץ לליאון: "גלה מנהיגות"

יו"ר 'התעוררות', הסיעה הגדולה במועצת העיר ירושלים, תקף במרומז את ראש העיר משה ליאון, על רקע הקשיים בהרכבת הקואליציה במועצת העיר: "שותפות מחייבת את שני הצדדים. על ליאון להוביל ולא להמשיך ולהיות מובל". וגם: מלחמות הסרוגים בירושלים לא נרגעות

חדשות כיפה יהונתן קליין 11/12/18 08:58 ג בטבת התשעט

יישאר מחוץ לקואליציה? ברקוביץ לליאון: "גלה מנהיגות"
ברקוביץ וליאון. הקרב לא נגמר, צילום: רפי קוץ, יונתן זינדל פלאש 90

יו"ר סיעת 'התעוררות', במועצת העיר ירושלים, ומי שהפסיד בקרב על ראשות העיר, עופר ברקוביץ, תוקף את ראש העיר משה ליאון על רקע הקשיים בהרכבת הקואליציה. בסיומה של ישיבת סיעת 'התעוררות' אמש (ב'), הוציא ברקוביץ הודעה, בה רמז כי ליאון מובל על ידי הסיעות החרדיות.

בהודעה נאמר: "בחנו את האפשרות להיכנס לקואליציה בניסיון לשרת את הציבור הירושלמי כולו, תוך השפעה אמיתית על הנעשה ועל קווי היסוד של הקואליציה. פנינו היו לנסות לגשר על הפערים בתפיסות העולם והתובנות ביחס לעיר".

לדברי ברקוביץ, אחת הסיעות בעירייה מונעת את כניסת התעוררות לקואליציה: "התנהלנו באחריות אבל כל ההבנות נתקלו בהתנגדות מצד אחת השותפות של ליאון, וחוסר יכולת של ראש העיר הנבחר להתמודד עם הגחמות שמבקשות למנוע הלכה למעשה שותפות ממלכתית רחבה בירושלים", אומר ברקוביץ בהתבטאות שמעוררת תהייה על יכולתה של התעוררות לשבת בקואליציה של ראש העיר החדש.

סיעת התעוררות במסיבת העיתונאים

ראשי סיעת התעוררותצילום: התעוררות

"עד הרגע הזה לא הגיעה הצעה ברורה ומחייבת מצידו של ראש העיר, מאידך, בכל פעם שהושגה הבנה, הייתה הליכה אחורה מצד ראש העיר. אנחנו מייצגים כמחצית מתושבי העיר שבחרו בי ומובילים גוש של תשעה מנדטים במועצת העיר", הוסיף.

בסיום דבריו תקף יו"ר 'התעוררות' את ליאון: "שותפות מחייבת את שני הצדדים.  במעשים ולא בדיבורים. אם מר ליאון חפץ בשותפות לטובת ירושלים עליו לגלות מנהיגות. להוביל ולא להמשיך ולהיות מובל".

עוד מאחורי הקלעים של הרכבת הקואליציה בעיר, מתקיים קרב בין הסיעות הסרוגות בעירייה. ב'מיינט ירושלים' פורסם אמש, כי בסיעת 'מאוחדים' של אריה קינג, זועמים על ההחלטה להעניק סגנות ליו"ר הבית היהודי חגית משה במחצית הראשונה של הקדנציה. בהדלקת נר ראשון של חנוכה שהתקיימה ב'כותל הקטן', ברובע המוסלמי, ניגש דב קלמנוביץ', חבר רשימתו של קינג, לליאון, והביע תרעומת על ההחלטה. על פי הדיווח ליאון השיב לו: "מעולם לא התחייבתי שאריה יהיה הסגן במחצית הראשונה", ענה לו ליאון. "אף פעם לא נתתי התחייבות כזאת". 

אריה קינג וחגית משה

אריה קינג וחגית משהצילום: הדס פרוש ומרים אלסטר, פלאש 90

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן