יחידה חשאית וללא ידיעת אסד: צה"ל חשף תשתית טרור חדשה של חיזבאללה בסוריה

"תיק הגולן", זהו שם פעילות ארגון הטרור שהחלה להיבנות בקיץ האחרון ברמת הגולן הסורית אשר נחשפה על ידי צה"ל. מפקד היחידה: פעיל ותיק של הארגון שהיה אחראי בעבר על חטיפתם ורציחתם של 5 חיילים אמריקאים בעיראק

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/03/19 08:34 ו באדר ב'

יחידה חשאית וללא ידיעת אסד: צה"ל חשף תשתית טרור חדשה של חיזבאללה בסוריה
מפקד היחידה החשאית שנחשפה על ידי צה"ל, צילום: דובר צה"ל

ארגון חיזבאללה החל בקיץ האחרון להקים בסוריה תשתית טרור חשאית, שנועדה לשרת מתקפות נגד ישראל וכל זה תוך הדרת הנשיא הסורי אסד. כך נחשף הבוקר (ד') על ידי דובר צה"ל במה שזכה לכינוי "תיק הגולן".

לפי החשיפה, שהותרה כעת לפרסום, ארגון הטרור החל בחודשים יוני-יולי 2018 להקים תשתית ראשונית שכללה תצפיות על עמדות צה"ל ואיסוף נתונים על ידי עשרות פעילים, זאת במטרה לבסס חזית פעולה נוספת נגד ישראל מכיוון רמת הגולן הסורית.

בראש היחידה החשאית, שהורכבה ממפקדים ואנשי מטה, עומד אבו חסין סאג’ד שהתגייס לשורות חיזבאללה בשנת 1983 ששירת במסגרת ארגון הטרור בשלל תפקידים בדרום לבנון, בזמן שצה"ל שהה ברצועת הביטחון הצפונית, ואף היה אחראי מרחב במלחמת לבנון השנייה.

בשנת 2006 הוא עבר לשרת בעיראק והוביל כעבור שנה את חטיפתם ורציחתם של חמישה חיילים אמריקאים. בעקבות האירוע הוא נעצר על ידי כוחות האמריקנים ונכלא בכלא העיראקי. בשנת 2012 הוא שוחרר וחזר לשרת בלבנון.

יש לציין כי לפי המודיעין הישראלי פעילות ארגונו של נסראללה מודרה מנשיא סוריה, אסד, וכן מחלק מאנשי הארגון עצמם שלא ידעו על הכוונה ליצור חזית נוספת מול גבול ישראל. בצה"ל הדגישו כי הם עוקבים אחר פעילות הארגון ופועלים בהתאם על מנת לנטר אותה " באופן הדוק"

סמל הזרוע הצבאית של המפלגה הסורית

סמל הזרוע הצבאית של המפלגה הסוריתצילום: דובר צה"ל

פעילים ביחידה החדשה

פעילים ביחידה החדשהצילום: דובר צה"ל

פעיל נוסף ביחידה

פעיל נוסף ביחידהצילום: דובר צה"ל

מפת תיק הגולן

מפת תיק הגולןצילום: דובר צה"ל