יחיא סינוואר: "שקט בדרום תמורת סיום המצור"

בראיון שהעניק מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, לידיעות אחרונות טען שלחמאס אין אינטרס לצאת למלחמה אך המשיך להאשים את ישראל במתיחות בדרום: "האחריות היא של מי שסגר את הגבולות, לא של מי שניסה לפתוח אותם מחדש"

חדשות כיפה מירב כהן 04/10/18 08:31 כה בתשרי התשעט

יחיא סינוואר: "שקט בדרום תמורת סיום המצור"
פעילי חמאס, צילום: נאסר אישתיה - פלאש 90

פרנצ'סקה בורי, כתבת ידיעות אחרונות ראיינה את מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, שישב 22 שנה בכלא הישראלי על מעשי רצח ושוחרר לפני שבע שנים בעסקת שליט. 

סינוואר טען שמלחמה חדשה היא לא האינטרס של אף אחד. "בוודאי לא האינטרס שלנו. למי יש רצון להתעמת עם ארבע רוגטקות מול מעצמה גרעינית?" ומסביר שהוא מתראיין לעיתון ישראלי כי הוא מרגיש שדווקא עכשיו יש רצון לשינוי. בזמן שהעימותים על הגדר והצתת השדות לא מפסיקים, והמתיחות בגבול מתגברת סינוואר מסביר לכתבת "שאני לא רוצה עוד מלחמות. מה שאני רוצה זה את סוף המצור".

את האחריות למצב ההומניטרי הקשה של תושבי עזה הוא מפיל על ישראל "האחריות היא של מי שסגר את הגבולות, לא של מי שניסה לפתוח אותם מחדש. האחריות שלי היא לשתף פעולה עם כל מי שיכול לעזור לנו לשים סוף למצור". כל זאת הזמן ש-80 אחוז מהאוכלוסייה בעזה מתקיימים מסיוע הומניטארי, ו־50 אחוז רעבים ללחם.

מנהיג חמאס מסביר מה הוא רוצה שיכלול ההסכם העתידי שנרקם בין המנהיגים  "שקט תמורת שקט ותמורת סוף המצור. המצור הוא לא שקט". סינוואר טוען שחלק מפרטי ההסכם יכללו גם את החזרת הגופות והאזרחים ששבויים בידי חמאס "אעשה הכל כדי לשחרר את כל מי שנמצא עדיין בכלא"

סינוואר חותם את הראיון במסר מפויס אך מאשים את ישראל בתוקפנות באזור "ההסכם עדיין לא קיים. חמאס וכמעט כל שאר הארגונים הפלסטיניים מוכנים לחתום עליו ולכבד אותו. אבל לפי שעה יש רק את הכיבוש"