יו"ר ועדת הבחירות: נאום נתניהו לא ישודר בשידור חי

השופט מלצר הורה לשדר את נאום ראש הממשלה הערב בפתיחת קמפיין הליכוד, בהשהייה של 10 דקות, ולא בשידור חי, במטרה למנוע שידור תעמולת בחירות. ההחלטה צפויה לחול גם על נאומים במפלגות אחרות. נתניהו: "לשמאל נותנים במה מלאה ורק במקרה של הליכוד זו תעמולת בחירות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/03/19 19:01 כז באדר א'

יו"ר ועדת הבחירות: נאום נתניהו לא ישודר בשידור חי
השופט חנן מלצר, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

נאומי הבחירות לא ישודרו בשידור חי, אלא בהשהיה של 10 דקות, כך קבע הערב (ב') השופט חנן מלצר, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית. הקביעה הגיעה בעקבות עתירה של מפלגת העבודה, שדרשה שלא לשדר את נאום ראש הממשלה, הצפוי בועידת הליכוד הערב, בשידור חי.

השופט מלצר הכריע אמנם בעתירה לגבי נאום נתניהו הערב, אך ההחלטה צפויה לחול על כל נאומי הבחירות הבאים, גם במפלגות אחרות. במסגרת ההשהיה, העורכים של הגופים המשדרים יעיינו בדברים שיאמרו, ויכריעו האם מדובר בחדשות או בתעמולת בחירות.

ראש הממשלה נתניהו הגיב להחלטה וכתב בטוויטר: "‫כל ערב ערוצי התעמולה של השמאל נותנים במה מלאה למפלגת השמאל של לפיד וגנץ. רק במקרה של הליכוד זה "תעמולת בחירות". היכנסו לפייסבוק שלי בשעה 20:00 והצטרפו לנאום המלא שלי - בלי דיליי ובלי צנזורה‬".


להורדת הקובץ

מפלגת העבודה מברכת על החלטת השופט: "תעמולת הבחירות של ביבי זה לא ניוז. טוב עשה כבוד השופט שעצר את הבזיון של שידורי תעמולת נתניהו מדי ערב במהדורות החדשות"