יו"ר הכנסת לאזרחים: אל תאמינו לתקשורת

יולי אדלשטיין קורא לאזרחים לא לתת יד לפרובוקציות של חברי הכנסת. לדבריו, התקשורת מבליטה את המריבות וניבולי הפה במליאה, והעשייה של חברי הכנסת נדחקת לשוליים. "תוכיחו לאותם חברי כנסת שמנסים להשיג פרסום באמצעות פרובוקציות, שאתכם אי אפשר לקנות בדיבור מלוכלך"

חדשות כיפה יהונתן קליין 07/11/18 17:11 כט בחשון התשעט

יו"ר הכנסת לאזרחים: אל תאמינו לתקשורת
יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מאז אמש רועשת המדינה, או לפחות התקשורת, מהמריבות בין ח"כ אלעזר שטרן לשרה מירי רגב. יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין פרסם היום פוסט בעמוד הפייסבוק שלו, בו הוא קורא לאזרחי המדינה לא ליפול לפרובוקציות של חברי הכנסת - ולפרסומי התקשורת.

"ביממה האחרונה מגיעות אליי תלונות רבות על התנהגות חברי הכנסת במליאה", כתב אדלשטיין. "לצערי, זה לא עניין חדש. כבר שש שנים שאני, כיושב ראש הכנסת, נלחם יום יום בתופעה. גם ועדת האתיקה של הכנסת, עובדת שעות נוספות. 
אני מבין לליבם של האזרחים המודאגים. גם אני בעצמי, לפני הכל, אזרח מודאג. אבל המסר שאני מבקש להעביר לכם הוא אחד- דמוקרטיה היא שלטון העם. 
אתם, האזרחים, בוחרים מי יזכה לשבת בכנסת ולייצג אתכם ומי יישאר בחוץ. באמצעות התפקדות למפלגות למשל, תוכלו להשפיע על הרשימה שתציג המפלגה לכנסת.
לכם האזרחים אסור לתת יד לשיח מתלהם ומסית ברשת. תוכיחו לאותם חברי כנסת שמנסים להשיג פרסום באמצעות פרובוקציות, שאתכם אי אפשר לקנות בדיבור מלוכלך.
לצערי הרב, התקשורת מפרסמת בכותרות רק ניבולי פה במליאה, ופעולות חשובות שנעשות כאן בכנסת למען הציבור זוכות, אם בכלל, רק להתייחסות קטנה בעמודים האחרונים. 
אני קורא לכם- בואו נשנה את השיח! אני יודע שכולנו רוצים את אותו הדבר- חברי כנסת שעובדים למען הציבור, ולא למען פרסום והדרת שמם. 
אתם אלה שבוחרים את נבחרי הציבור, ואל תשכחו את זה. רק אתם יכולים להחליט מי ישב כאן בכנסת ומי יישאר בחוץ- זוהי דמוקרטיה.״ מסיים יו"ר הכנסת את דבריו.