נתניהו: "נכונים לחדש את המשא ומתן עם הפלסטינים"

נאום פתיחת מושב החורף של הכנסת של ראש הממשלה נשמע כמו נאום פוליטי למרות שאמר כי הוא מקווה להעביר את חוק הגיוס. נתניהו תקף גם את התקשורת ואמר: "עיתונאי שיגיד עליי דברים טובים - יחטוף ממשטרת המחשבות התקשורתית"

חדשות כיפה גלעד כהן 15/10/18 16:25 ו בחשון התשעט

נתניהו: "נכונים לחדש את המשא ומתן עם הפלסטינים"
ראש הממשלה בנימין נתניהו, צילום: דוברות הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו נושא כעת נאום בפתיחת מושב החורף של הכנסת. "ישראלים אוהבים לטוס לחו"ל, אבל הם יודעים שאין כמו בארץ. טוב לחיות בישראל. העשור הזה היה מופלא גם מבחינה כלכלית וגם מבחינה מדינית"

"אנו פועלים נגד איראן גם בימים אלה ממש. אני מודה שוב לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ לפרוש מההסכם עם איראן. אנחנו נמשיך לפעול נגד איראן. ישראל ומדינות ערביות קרובות היום יותר מעולם, בזכות איראן. הקשרים עם מדינות באזורינו מתרחבים בהתמדה. אני מאמין שבקרוב הם יתרחבו עוד יותר. אנחנו נחושים לחדש את המשא ומתן עם הפלסטינים. המכשול לשלום אינו אצלנו. אבו מאזן רואה במחבלים שאהידים."

ראש הממשלה התייחס בנאומו גם לטענות לפיהן אין חופש ביטוי במדינת ישראל. "שאלתי עיתונאי שאמר לי בשיחה פנים אל פנים שהוא מרוצה ממה שקורה במדינת ישראל. שאלתי אותו מדוע הוא לא כותב זאת בתקשורת? הוא יודע שאם יעז לעשות זאת הוא יחטוף ממשטרת המחשבות התקשורתית."

אחרי נאומו של ראש הממשלה עלתה לנאום יושבת ראש האופוזיציה, ח"כ ציפי ליבני. ליבני אמרה כי היא מקווה שזוהי הכנסת האחרונה שבה בנימין נתניהו ראש הממשלה. "במקום להמתין להכרעות פליליות אני מניחה היום על השולחן כתב אישום ציבורי. הקשבתי לנאום התעמולה שלך, שכרגיל עבר להסתה רגילה. אתה עסוק בעוד משהו חוץ ממה שכותבים עליך?"

בזמן נאומו של ראש הממשלה רבים מחברי האופוזיציה הוצאו מהמליאה. ביניהם, יו"ר מפלגת מרצ, תמר זנדברג, ח"כ אחמד טיבי, ח"כ מיכל בירן, ח"כ מיכל רוזין, ח"כ אחמד גנאים.

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ונשיא המדינה רובי ריבלין

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ונשיא המדינה רובי ריבליןצילום: דוברות הכנסת

לפני ראש הממשלה נשא נשיא המדינה רובי ריבלין את נאומו ואמר: "גורמים נעלים מן העין ברשתות החברתיות משפיעים על הדרך בה אנחנו חושבים. הם מעודדים שטחיות והתלהמות. הרשתות מספקות לנו מראות. כאילו אנו שואלים ראי ראי שעל הקיר מי הכי צודק בעיר?" במקום שבו אנחנו צודקים הוא קשה ורמוס."

יו"ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין שפתח את מושב בחורף אמר: "שנת בחירות או לא שנת בחירות, הכנסת לא תהפוך לשוק ולא לקרקס. לא נהסס להטיל סנקציות על חברי כנסת"
יו"ר הכנסת אדלשטיין פתח את המושב החמישי של הכנסת ה20 בקריאה לחברי הכנסת להמשיך בפעילות השוטפת של הכנסת: "העובדה שמדובר במושב האחרון לפני הבחירות לא מעניינת את המובטלים, את הנכים, את תושבי הדרום או את כל מי שזקוק שנפעל עבורו במלוא הרצינות.

https://www.facebook.com/Netanyahu/videos/155058118779102/?__xts__[0]=68.ARAocHu1NJLiv2XqnuY0txFyz684BJhBSOqMdCV8aroK0Nmdo0J_QQu3r4-On31G0X7CqAa2KdRePFxVaoE_4fTLpVKEP36dgCSLvpQK9vGoPliLLk93aFkd-kvqzUM3ghSlHSjhl-DTyOgwR_v77kHhxnG9GgIZKg0Uc3hQCmfmXGXJif1l&__tn__=-R


זה לא הזמן להציף את מזכירות הכנסת בהצעות חוק פופוליסטיות או לנאום נאומים קיצוניים על דוכן המליאה רק כדי להשיג כותרות. אני יודע איך זה עובד 'בדרך כלל' אבל במשמרת שלי לא אתן לזה יד. הכנסת לא תהפוך לשוק ולא לקרקס. אם ועדת האתיקה תצטרך לעבוד שעות נוספות- היא תעבוד."
"ככל שזה תלוי בי, הכנסת העשרים תמלא את האחריות שלה כלפי העם בישראל, במושב האחרון כמו בראשון."

זנדברג מוצאת מהמליאה

זנדברג מוצאת מהמליאהצילום: דוברות הכנסת

אדלשטיין התייחס בנאומו גם לבחירות המקומיות המתקרבות וקרא למתמודדים והמעורבים: די לקמפיינים המסיתים, קיימו בחירות נקיות! ביקרתי בסוף השבוע באחת מערי הנגב ונפרשה בפניי תמונה מזעזעת. תמונות של נשים מועמדות שמושחתות, סרטונים מסיתים נגד חרדים, ערבים אזרחי ישראל ועולים חדשים. אני קורא לכם מכאן די להסתה! זִכְרוּ שבשלושים ואחד לאוקטובר, אחרי נעילת הקלפיות, כולנו נישאר כאן ואף אחד לא ייעלם מהעיר. נהלו מערכת בחירות נקייה, חיובית, שתכבד אתכם ותכבד את ציבור הבוחרים שלכם."